Gå til innhold
Arkivverket

[#11869] Ole Iverss. Bye gm. Eli Olsdtr. Svelstad f. ca.1728 - Orkdal, ST


Gjest Tommy Spjøtvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Tommy Spjøtvoll

Hei.Kan noen hjelpe meg med foreldrene til både Ole og Eli?De fikk minst disse barna: - Iver f. 1756 - Gjertrud f. 1757 - Beret f. 1760 - Anders f. 1769 - Jon f. 1775Finnes det bygdebok for Orkdal? Mvh. Tommy Spjøtvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg fant svar på at det fantes bygdebøker for Orkdal i innlegg 11482.Er det noen som har tilgang til disse hadde jeg blitt veldig glad for ett oppslag.Med vennlig hilsen og God Jul fra Tommy Spjøtvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Har lett litt i kirkeboka, og fant dette:Døpt 3. advent 1724, Orkdal: Iver Overbyes drengebarn N: Ole Faddre: Knudt Eggen, Rass. Kloen, Rass. Larss. qvale, Beret Liøcheld, Gunild Joensdt. Eggen.Tror dette kan være riktig mann. Når det gjelder Eli Olsdatter er jeg noe mer usikker. Fant ikke noen bedre enn dette:Døpt 21.p. Trin. 1729, Orkdal: Ole Rasm. Solems pigebarn N: Eljfaddere: Lars Fagerholt, Anders Snøsen, Rannj hoem??, Beret Svaebrohougen, Rannj Haldoegaard. Fant også dette:Trol. 16 p. Trin. 1755, Orkdal: Ole Iversen og Eli Olsdt. forlovere: Serg Elias ? Øyen ? og Siver ? Solbue ?Copul. 22. p. Trin. 1755, Orkdal: Sold. Ole Iversen Svelstad og Eli Olsdt.Fant Gjertrud døpt 22 p. trin. 1757, Orkdal go Beret, døpt 4. bededag i faste 1760, OrkdalBegr. og graffest. D. septuagesima 1729, Orkdal: Ole Svelstad, 80 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.