Gå til innhold
Arkivverket

[#11884] Folketelling 1801


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Er det noen som kan fortelle meg hva disse betyr.R, Bga, 1, on, Aa. Disse stod i rutene for merknader i folketellingen 1801.Er det noen som kan løse denne gåten? Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Fant dette i folketellingen for Møre og Romsdal 1801 prgj.Vandelven og garden Sætren.Prøver og hjelpe en venn da dette dukket opp.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Her fant jeg flere forkortelser i 1801 for Møre og Romsdal,Vandelven sokn,garden Thue. D, Kon, Eg, Ar, En, Nyd, A, Abg, St, End, Neh, I, Ti, Y, Et, Bo. Noen som kan fortelle meg hva disse betyr.Har snakket med eldre drevne slektsforskere men de rister på hodet av disse forkortelsene under merknader.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur det er rusk, som ingenting betyr. Dette var før pc-en sine dagar. Teljinga vart registrert på ein papirbandpucnhemaskin og konvertert til digitalat på eit heimelaga apparat. Det ehende at særrksilt den siste gjekk i surr, noko som førte til ekstra korrektur. 1801-teljinga vart ikkje registrert for at den skulle vera søkbar; me skulle berre laga statistikk og då ikkje på merknad. Dermed er det tenkjeleg at merknadane vart hoppa over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.