Gå til innhold
Arkivverket

[#11885] Format for kirkebokavskrifter


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Hei,Jeg lurer på om det kun er bestemte formater (evt. standard) som kan benyttes ved levering av kirkebokavskrifter til Digitalarkivet, nå og i overskuelig framtid.Med format tenker jeg ikke så mye på filformat/syntax (f.eks. .mdb, semikolonseparert, etc.) men på hvilke informasjonsfelter som skal brukes. Er det kun 4G som kan benyttes, eller står man fritt hvis feltnavn oppgis i fila?God Jul!Hilsen Geir Thorud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har utarbeid eit format for kyrkjebøker som me kjem til å gjera kjent rett over nyåret. For å få ein ide om korleis ting vil vera kan du sjå på databasane for Gran og Jevnaker lagde ut i dag.Me må innrømma at me ikkje er så svært glad i 4g, men tek imot både det og andre. Det viktigaste er at me vert gjort kjent med kva feltnamn ein har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Jan Oldervoll, siden dette kom opp nå har jeg tittet litt på døpte Gran 1856-74. Søkte kun på fornavn Peder , den første som kom opp hadde 23/6 som Fødested og 1856 som Fødselsdato men da kom også alle fadderne ved navn Peder????. Hvorfor må du rote det til? Jeg har lest korrektur på den fila og den har flere poster enn den du har.Dessuten er det dårlige søkemuligheter, en burde kunne søke på fornavn på barnet....m.mer....???slik som vi kan gjøre i BD87. Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

På vegne av Digitalarkivet vil jeg få ønske Hans Myhre en God Jul og et Godt Nytt År, samt takke ham for hans alltid uslitelige gode humør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Takk for ønsket og jeg ønsker dere en God Jul og et Godt Nytt År. Jeg tar din insinuasjon med et smil Yngve, men det må vel være lov å komme med berettiget kritikk uten å få et' tildekket' svar på kritikken om mitt humør. Vennlig hilsen Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.