Gå til innhold
Arkivverket

[#11902] Rennebu: Malene Frantsdtr. Ilbru (1640-1698)


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

I følge mine kilder - som stort sett er uten kildeanvisninger på dette punkt - var Malene Frantsdtr Ilbru (min 7xTippoldemor, ca 1640 - 1698) fra Rennebu en av 3 søstre, hvor de 2 siste er: Anne Cathrine Frantsdtr (ca 1640 - 1694) og Maren Jacobi Frantsdtr (ca 1650 - 1719).Malene var g.m. Henrik Jørgensen Ilbru Buom (ca 1630-1684). De hadde 6 døtre: 1. Fransvis ca 1673-1741 2. Kirsten, ca 1675-1735 3. Johanne, født ca 1676. 4. Catarina, ca 1678-1727. 5. Maren, 1680-1749. 6. MetteDet virker svært usikkert om Malene Frantsdtr Ilbru samt Maren Jacobi og Anne Cathrine har samme far. Vet noen mer om de er døtre av samme Frants?Jeg setter stor pris på eventuell informasjon om disse døtrene også. Hvem var de gift med først og fremst. Romjulshilsen fra Rune Feregestad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Du vil ha utbytte av å gå inn på min Hjemmeside. hvor jeg som Biografi for 'Frants Ukjent' anfører: 'Det er mange ved navn Frants i gruvemiljøene Kvikne, Innset, Løkken men det har ikke lykkes å finne opphavet til de 3 Frantsdøtre. Det er heller ikke dokumentert at de har en felles far. Dette er å betrakte som en arbeidshypoterse, som senere forsking kan ta utgangspunkt i'Du vil da her finne de 3 Frantsdøtres etterslekt.Du vil her også finne flere opplysende Artikler om denne slekten og andre slekter fra Orkladalføret.http://home.online.no/~leskjervLeiv Skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.