Gå til innhold
Arkivverket

[#11909] Kirsten Halvorsen - Holla ca 1890


Gjest Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

Jeg er på jakt etter informasjon om Kirsten Halvorsen som skal ha vært gift med Jørgen Gundersen (9.6.1890 - ?). Både hvor hun kom fra og hvilken skjebne hun fikk.Jørgen var sønn av Gunnar Gunnarsen Sjørholt (1842 - 1909) og Aaste Kirstine Olsdtr Tveit ( 1848 - 1920). Jørgen skal ha dratt til USA kanskje så sent som 1920 - 30 og etablerte ny familie. Jørgen skal ha forlatt Kirsten og 4 barn i Holla.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Surname: Gundersen Given name: Jorgen Age: 36 Sex: M Nationality: Nor Date of arrival: 1927/04/11 (YYYY/MM/DD) Port of arrival: Halifax , Nova Scotia Ship: STAVANGERFJORD , Norwegian American Reference: RG76 - IMMIGRATION, series C-1-b Volume: 1927 volume 7 Page: 9 Microfilm Reel: T-14809Regner med at dette er din mann, Ole Bjørn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Joda, dette er min mann. Jeg har fra annet hold fått vite at hans avreise er registrert i Digitalarkivet under 'Emigranter fra Oslo 1867-1930'. Her er han med på Stavangerfjords avgang 1.4. 1927 under navnet Jørgen Gundersen Myra. Hans ankomst 11.4 1927 stemmer bra. Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Ved FT 1900 finner jeg en Kirsten Halvorsen som ugift 'Alm. tjenestepige', født 1884 i Holla, i tjeneste hos Sliberiarbeider Hans Karl Nilsen på adressen Heisholtevjen b og c i Holla. Dette kan jo være den du søker info om. Dessverre kan jeg ikke fortelle deg noe om hvor hun kom fra, men i kirkeboken for Holla bør jo hennes dåp være grei å finne, og dermed hennes foreldre og deres bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Jeg har sett denne kandidaten og et par til, men har dessverre ikke tilgang til kirkebøkene hjemme for å komme videre med hennes identitet, giftemål og barnefødsler. Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

En snartur til Statsarkivet på Kongsberg ga følgende:Kirkebok Holla: Ikke noe etter 1910.Kirkebok Skien 20.1.1918, gift, Jørgen Gundersen, Baadbygger, født 1890 i Hollen og Kirsti Halvorsen, TjP Skien, født i Saude 1892, konfirnert i Saude 1906, far; Ole Halvorsen.28.11.1919, født Ingrid Alvilde, Jørgen Gundersen og Kirsten f. Olsen på N. Falkum.Så var klokka 1500 og dørene stengte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.