Gå til innhold
Arkivverket

[#11916] Virus-advarsel. (Ikon, en teddy bjørn)


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

I kveld fikk jeg et virusadvarsel med detaljert bruksanvisning for fjerning av viruset. Det gjelder jdbgmgr.exe med ikonet Teddybjørn. Må IKKE ÅPNES. Om 14 dager begynner den å ødlegge systemet, og spres via mail og adresselister. Norton og McAfee oppdager ikke dette viruset. Vil også med dette informere andre så dere kan sjekke om dere har fått det. Jeg har fjernet mail, adresselister, sendt beskjed videre. Jeg har slettet viruset, og husket å tømme papirkurven. Jeg har også for sikkerhets skyld kjørt Norton. Så alt skulle være i skjønneste orden.Men, jeg sjekket igjen for sikkerhets skyld. Og når jeg leter i filer og mapper dukker Teddy opp igjen og igjen. Men når jeg søker etter navnet i filer/mapper og i 'med tekst' så finnes den ikke. Her er det noe jeg ikke forstår, men så forstår jeg jo heller ikke mye av hvordan en datamaskin fungerer.Er det noen som på en meget enkel måte kan forklare meg om Teddy er borte eller om han lurer rundt et eller annet sted.Jeg vil bli veldig takknemlig for et som svar jeg har mulighet til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takker så mye Morten.Jeg gikk altså fem på, for slik jeg forstår det så er det en bløff. Så da skulle vel alt være i orden alikevel. Heldig for meg at jeg spurte her på nettet.Jeg skjønner ikke hvordan noen mennesker kan være så ondskapsfulle at de må ødlegge for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei i kulde! Moralen? Egentlig får du ikke varsel om de 'egentlige' virusene. All den søpla som havner i e-postkassa vår om virus er stort sett falsk alarm. Som f.eks. denne. Og alle andre.Tenk dere om. Alle mailer dere har fått med virus'advarsel' som sier ... og send denne til alle du kjenner og be dem om å gjøre det samme'.... de har vært.... falsk alarm, og sørger bare for at vi bruker mer av båndbredden på slikt. Og, som denne, gjør at maskinene våre oppfører seg som kålrabier... (unnskyld grønnsaken)...Godt nytt år, folks, husk å lese på sidene til virus-leverandøren om slike ting!Her er det kaldt.... 17 grader.. brrr,.... (Florida er oppskrytt!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.