Gå til innhold
Arkivverket

[#11925] Skipper Christian Holst Ottesen


Gjest Amund Wøien
 Del

Recommended Posts

Gjest Amund Wøien

Jeg leter etter informasjon (skipslister mannskapslister/sjøforklaring)etter et forlis som min oldemors onkel hadde som skipper med H.Møller i 1871. Ottesen hadde familie både i Skien og Porsgrunn. Jeg kan se at han overlevde dette forliset, men har en mistanke om at han var med på et nytt forlis i 1874 og omkom i dette. Hvis noen har informasjon eller kunnskap om sjøfartshistorie for denne delen av landet ville jeg sette pris på å få vite litt mer. Har ellers opllysningene fra F.C Knudsens nedtegnelser om Storgata 167: ' c. Marie Anne f. 1810, g. m. Otto Ottesen, f. 1806 d. 1868, klokker i Vestre Porsgrund. Deres søn Christian Holst Ottesen f. 1842 d. 1874 blev skipper og forliste med skib «H. Møller» i 1871 g. m. Clara Mathilde Joh. Halvorsen f. 1848, datter af skipper Sevrin Halvorsen i Vestre Porsgrund. De havde en datter: Johanne Ottesen f. 1872, i 1895 g. m. ingeniør David Jamvold f. 1860 i Larvik, bor paa Horten. '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.