Gå til innhold
Arkivverket

[#11927] Når døde Berthe Oline Trondsdatter, Buskerud


Gjest Gry Vibeke Ertvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei,jeg kommer ikke videre på dette sporet. Prøver å finne ut når min tippoldemor Berthe Oline Trondsdatter døde.Hun ble født 4.1.1833 i Eker. Hun er å finne i FT-1865 for Eker som Berthe O. Trondsd. gift med Ellev Ols. I FT-1900 er hun å finne i Drammen, er enke og oppført som Berthe Oline Ols. Har lånt mikrofilmer gjennom biblioteket men filmene for aktuell periode virker veldig uorganisert og er et eneste virvar. Bestilte filmer for Bragernes fra 1900 og fremover. Fikk filmer som også var merket Eker-Houg, tidsrommet spente vidt og bredt men ga ikke informasjon om dødsfall i årene etter 1900. Er det mangler i kirkebøkene for perioden/stedet? Er det noen som evt. kan hjelpe meg å finne ut når hun døde? Veldig takknemlig for hjelp! Mvh. Gry V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei GryOm du har tid til og vente til over nyttår kan jeg ta en titt for deg. Jeg vet det finnes filmer med døde fra 1900 til 1910 for Bragernes men hvordan det er etter 1910 vet jeg ikke. Om ingen er for meg ute kan jeg se på filmene for deg ca. 7-8 Januar.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Jorunn! Tusen takk for svar, jeg venter gjerne på hjelp fra deg! Jeg trenger dødsdato for å gå videre til dødsfallsprotokoll, noe jeg aldri har prøvd før. Ønsker deg godt nytt år. Fint etternavn du har forresten, samme navn som de jeg prøver å spore...Mvh. Gry Vibeke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Gry VibekeI dag fikk jeg tid til og stikke innom biblioteket i Drammen. Jeg fant ikke Berth Oline men her er hva jeg fant:Enke Berth Marie Olsen, død 25 Januar 1906 på Bragernes. Begravet 1 Februar 1906. Var baker Ellev Olsens kone. Født på Eiker 1832. Døde av bronkith/tuberkulose. Dette må være din Birthe. Det var ingen andre som passet mellom Oktober 1902 og ut året 1910. Filmen har nr. NOR 1 1186. Første halvdel av denne filmen er fra div. menigheter i Oslo før Bragernes kommer. Det står det ingenting om utenpå rullen. Jeg har tatt kopi som du kan få men da må jeg ha din adresse.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Jorun, dette var oppsiktsvekkende! For min mormor som døde ifjor kunne huske at datteren til Berthe Oline bodde i Sageveien 8. Disse personene tilhørte svigerfamilien til min mormor. Baker Ellev Olsen er min tippoldefar. Det pussige er at han iallefall var gift to ganger, først med Berte Karine og dereter med Berthe Oline. Forstår ikke hvorfor det stod Berth Marie. Det er også pussig at jeg har en tippoldemor som het Berthe Marie Einarsdatter, født rundt 1830, gift Olsen...(Ole Olsen). Men nå skal jeg prøve å gå videre med dette, tusen takk! Hvis du virkelig vil sende meg kopien, kan du bare skrive navnet mitt og 5918 Frekhaug, så kommer det frem. Jeg har en gateadresse men trenger ikke oppgi den her...Tusen takk, jeg ønsker deg godt nytt år. Vennlig hilsen Gry Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei Gry VibekeJa nå sitter du vel igjen med flere spørsmål en svar men slik er det jo med slektsgransking. Jeg sender kopien 2 Januar.Lykke til videre. Godt Nytt År til deg også.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.