Gå til innhold
Arkivverket

[#11928] Johannes Olsen Berg, Røra


Gjest Torstein Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Torstein Lund

Min 2 tipp oldefar, Johannes Olsen Berg var fødd rundt 1734 i Inderøy. Jeg prøver å finne ut når han døde. Hans siste barn ble født 8. desember 1801. Var det ett skifte etter ham?mvh Torstein Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Hallvard Bragstad

Har vansker med å forstå at han kan være fra en av Berg-gårdene i Inderøy - det er flere Berg-gårder i Røra, Sandvollan og Sakshaug sogn.Ut i fra alderen du oppgir, er det Johannes Olsen, 67 år bosatt på Lundsaunet i Røra sogn, Inderøy, som du er på jakt etter?Denne Johannes finner du her med familie: LenkeSønnen Otto (f. ca 1793) til Johannes, ble første selveier i Lundsaunet - i 1840 for 150 spdlr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein Lund

1. Johannes Olsen Berg #14, born Abt 1734. He married (1) Anna Eriksdatter Gavel #150, married 23 Nov, 1769, born 27 Jun, 1745 in Gavel, Røra, Norway, (daughter of Erik Sivertsen Gavel #151 and Berite Nilsdatter #152) died 28 Apr, 1786 in Lundsaunet, Røra, Norway. He married (2) Golla Ottosdatter Hestveit #15, married 6 Dec, 1787, born 7 Nov, 1761, (daughter of Otto Iversen Hestveit #153 and Ingeborg Jørgensdatter Gran #154). In 1772 he was mentioned as Johannes Olsen Storbjerkholmen. Their first daughter Olava has the last name of Storbjerkholmen. The second daughter Johanna had the last name of Holmen. The third child had the last name of Lundsaunet. Children: 2. i Olava Johannesdatter Storbjerkholmen #155 born 8 Nov, 1772. 3. ii Johanna Johannesdatter Holmen #156 born 5 May, 1775. iii Eric Johannesen Lundsaunet #157, born 20 Apr, 1778 in Lundsaunet, Røra, Norway. iv Ingeborg Johannesdatter Lundsaunet #161, born 1 May, 1781 in Lundsaunet, Røra, Norway. v Ane Johannesdatter Lundsaunet #159, born 3 May, 1785 in Lundsaunet, Røra, Norway. vi Ingeborg Johannesdatter Lundsaunet #162, born 5 Oct, 1788 in Lundsaunet, Røra, Norway. vii Maren Johannesdatter Lundsaunet #160, born 25 Feb, 1790 in Lundsaunet, Røra, Norway. viii Doreth Johannesdtr. Lundsaunet #16, born 1791 in Lundsaunet. 4. ix Otto Johannesen Lundsaunet #6 born OCTOBER 22,1793. 5. x Malena Johannesdtr. Lundsaunet #17 born 6 Feb 1795. xi Berit Johannesdatter Lundsaunet #163, born 8 Dec, 1801 Jeg fortsatt er på jakt etter hans døds år. Jeg har informasjon om to av hans barn, Ane og Otto, som er mine tipp oldefedre. mvh Torstein Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Hei Torstein!Vet du når Golla døde? Jeg har bladd gjennom kirkebøkene, men klarer ikke å finne Johannes. Men kanskje det er et hint ved innførselen til hennes død?Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Vel, det er bare å få med seg øya.30. Januar 1814, Johannes Olsen Lundsaunet 79 aar gammel døde af alderssvaghet.Ministerialbok for Inderøy, Mini 730A03 1802-2816 3/3. side 179Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Skulle da bare mangle Torstein, sånn som du har hjulpet meg. HAr du mere, så bare spør. Er sykemeldt for tiden, så har slikt å gjøre.Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein Lund

Kjell-Erik, Nå når du hart løst problemet med hans døds dag, hva kan du gjøre med hans fødsel?. Han er ikke å finne i Inderøy bøkene, har forsøkt det. Kan du se om du kan finne ham i Sparbu 1734 til 1736. Hans første barn var fødd på Storbjerkholmen, som er på Inderøy. mvh Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.