Gå til innhold
Arkivverket

[#11930] Feil epostadresse


Gjest Jan Oldervoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Er bare litt nysgjerrig på hvordan dere finner ut av e-mail adr.. Sendes det mail til adr. for å sjekke om det blir returnert? Må jo tilstå, som jeg kanskje har gjort før, at jeg ikke er noen data spesialist. Er kanskje like bra og være det på medisin?Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når det blir lagt inn eit innlegg med falsk e-postadresse vert e-posten returnert til oss. Og dermed kan me berre fjerna innlegget. Med andre ord, du har heilt rett, Inger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Og det fekk meg til å tenkja: Metoden virkar berre for den som opprettar eit tema, ikkje for seinare innlegg. Dette er nor retta på. Dermed vil alle som gjev opp rett epost-adresse få ein epost som fortel at dei har lagt inn eit innlegg. Er det feil er det me som får epost, og innlegget kjem til å bli fjerna. Slik er det. For å kunna oppretthalda redaktøransvaret vårt må me vita kven som skriv dei einskilde innlegga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Er bare nysgjerrig - blir det fjerna mange innlegg i løpet av en dag/uke? Vet jo at endel er redd for spam og derfor veldig skeptiske til å gi ut sin epost-adresse.Er vi sikra mot spam ved å gi dere vår adresse?God nyttår forresten, takk for kjempefine sider på digitalarkivet.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Uansett åssen vi prøver her på digitalarkivet, vi greier ikke å finne adressen din Terje. SÅ, får vi spam, er det ikke Digitalarkivet sin skyld.....Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Nå anklager jeg heller ikke DA får å produsere spam, og jeg tror ikke det er oss 'vanlige' forbrukere som henter ut og produserer spam heller. Men det er en kjensgjerning at vi må ta med en gyldig epost-adresse hver gang vi skriver et innlegg, og denne må nødvendigvis lagres et sted.Grunnen til at jeg spør, er at jeg vet at mange er redd for å bruke sin epost-adresse til slike ting.Men uansett, produktet er så bra at jeg personlig synes det er verdt risk'en *S*Ha et fortsatt godt nytt år....og Lailia, hørtes deilig ut det med Florida *hutrer og ser snøen lave ned*mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ingen andre klarer heller å få tak i e-postadressa som blir sendt til oss. Dei blir lagra i eit format berre eg kjenner til. Det er helst outlook sine adressebøker som er verktøy for spamutsending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ver også merksam på at altfor hardt sette spam-filter kan føra til at epost frå digitalarkivet.uib.no ikkje når deg, og dermed blir innlegg frå deg fjerna. Du får sjeldan i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Jeg gikk inn på søkemotoren Google og la inn Spam som søkebegrep.Et av de treffene jeg da fikk gir nedenfor følgende forklaring, på engelsk så klart. Jeg vet ikke om jeg ble så mye klokere, men man kan bruke søkemotorene til nær sagt alt. F. eks. å finne oppskrifter på julekaker.What is Spam? It's a luncheon meat, kinda pink, comes in a can, made by Hormel. Most Americans intuitively, viscerally associate 'Spam' with 'no nutritive or aesthetic value,' though it is still relatively popular (especially in Hawaii) and can be found in almost any grocery store.) The canned luncheon meat has its own newsgroup, alt.spam.The term 'spam,' as used on this newsgroup, means 'the same article (or essentially the same article) posted an unacceptably high number of times to one or more newsgroups.' CONTENT IS IRRELEVANT. 'Spam' doesn't mean 'ads.' It doesn't mean 'abuse.' It doesn't mean 'posts whose content I object to.' Spam is a funky name for a phenomenon that can be measured pretty objectively: did that post appear X times? (See 3.1, 'Yeah, but how many is X?')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Spam kan vel for oss gamle best omsetjast med massekorsbånd; masseutsending, særleg av reklame. Og så finst det filter som prøver å skilja vanleg epost frå reklame, eller spam. Av og til med godt resultat, til andre tider med dårleg, både ved at den ikkje blir stogga, eller ved at mangt og mykje som burde koma fram blir stogga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torleif haugødegård

MailWasher er et utmerket program for å finne SPAM og VIRUS og slette disse e-postene FØR de lastes ned på PCn. (Se programoversikt DIS-Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg klarte å lage et nytt innlegg i et tema som ble fjernet fra Brukerforumet i dag, men som er fortsatt å finne via søkefeltet. Det fungerte helt bra; jeg fikk en Automatisk E-post sendt av WebDebatt. Morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for opplysningene.Jeg hører tydeligvis til blant de gamle så det er nok Jans opplysning som var enklest å forstå. Og om jeg forsto det rett så er det en slags nei takk til reklame i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torleif haugødegård

Hvorfor fikk jeg melding om feil adresse? Sendt til rett adresse!........kopi: To: Subject: Du har laga eit innlegg i debatt Feil epostadresse From: Digitalarkivet Date: Sun, 29 Dec 2002 18:19:34 +0100 CC:Automatisk E-post sendt av WebDebatt Copyright: Jan Oldervoll 2002 ..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Tema heiter feil epostadresse. Og du får melding om at du har lagt inn eit innlegg i debatten kring dette temaet. Eposten vert sendt for at me skal vera sikre på at du har gjeve opp rett epostadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei jeg lurte på en ting,for en god stund sida slutta dere å sende meg melding om innlegg,jeg savner å få melding om det på e-posten. min e-post er dawidhow@hotmail.com,mine temainnlegg er disse (trudde ikke jeg hadde så mange!).8498,8499,8516,8517,8688,9589,9590,11844,11848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det blir framleis sendt epost til epostadressa oppgitt då temaet vart oppretta. Korleis det har seg at du ikkje får kan eg ikkje forstå. Eg får i alle høve epost kvar gong det blir lagt innlegg i 'mine' debattar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

JAVEL!.Det var veldig snålt. Trur jeg må sjekke om jeg ved en feil har krysset ut deres adresse i 'SPAM'-Lista mi.hmmmmm...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.