Gå til innhold
Arkivverket

[#11932] Emigrantskipet 'Norge'


Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen

Er det noen som har opplysninger om passasjerlisten for D/S Norge for sommeren 1904, det året skipet forliste ved Rockall, nærmere bestemt de emigrantene som gikk ombord i Kristiansand. Jeg leter etter en Anders Svenningsen, født 1876, er ikke helt sikker på om han var med skipet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hei Valgjerd. Kan nevne at en Sebak E adresse: heseba@online.no har skrevet bok om nevnte skip. Noen av mine fjerne slektninger fra Gylland i Horg ST omkom,reisekista deres drev omsider i land i Skottland og ble sendt til USA den er ad omveier nå i Dulut-jeg har foto av den. Mvh Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ei tid etter at eg tok til å granske dette forliset, gjekk Per Kristian Sebak i Bergen i gang med å skrive ei bok om det same. Han og eg utveksla mykje informasjon. Eg skreiv mitt som ein artikkel, som m.a. er lenka opp frå DA, via 'Dokumentasjon'-fila på nemnde lenke til passasjer-lista og frå SAB si utvandrarjubelumsside.Sebak gav ut boka si i oktober 2001.Min artikkel vart i påsken 2001 prenta i nokre eksemplar og registrert som 'bok' med ISBN-nr.Skilnaden mellom Sebak si bok og min artikkel, er at Sebak har lagt hovudvekta på å finne historia til dei einskilde omkomne og overlevande, medan eg har halde meg til 'tørre' fakta om skipet og forliset på bakgrunn av kjeldene.Men der er òg andre skilnader som eg ikkje vil kome inn på her.Det som ligg på 'norwayheritage' sine sider, har dei funne fram til sjølve. Men Sebak har òg vore i kontakt med dei i samband med innsamlinga av stoff. At den sida ikkje har fått med seg at boka til Sebak kom i handelen for over eit år sidan, seier vel kan hende meir om den sida enn ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen

Det var spennende imorges da jeg sjekket svarene på innlegget mitt. Tusen takk til dere som ga meg opplysninger om Anders Svenningsen og Norge's forlis. For meg litt av en opplevelse å lese! Jeg hadde undret lenge på hvor det var blitt av A.S., døpt, konfirmert og gift i Dypvåg. I kirkeboka ingenting om hans død, bare i et gammelt dokument meldes han død i 1904. Leste tilfeldigvis noe om d/s Norge's forlis, også i 1904, og begynte å lure. Anders Svenningsen var 28 år, gift, hadde en sønn på 3 år, kona var svanger i 4e måned da han dro.Går ut fra at mange lik drev i land et sted, hvor ble de funnede begravet egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg trur ikkje det dreiv i land nokre lik. Sebak skriv at nokre lik ble funne på havet - og senket der. Men dei fleste lika dreiv nok med Golfstraumen nordover og forsvann truleg i eit uver som herja nokre dagar etter forliset.Dei som vart berge, vart teken inn til ymse hamnar. Nokre av desse døydde der og er gravlagde på dei lokale kyrkjegardane. Det vart òg funne eigneluter på havet, som sidan vart sende attende til etterlatte.Den einaste som vart funnen drivande av de norske omkomne, var Bergit Børufsdotter Tveit frå Åmli. Frå liket tok dei nokre lommedukar med initialane 'BT' før dei senka henne i havet. Ho er difor den einaste norske, av dei som ikkje vart berga, som er identifisert som død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen

Til Bjørn: Takk for disse opplysningene som er verdifulle for meg. I listen over passasjerene står etter Anders Svenningsens navn meldt: (oppholdssted New York), reisemål Thingvala. Vet du hva dette siste betyr, altså: 'reisemål: Th.'? Thingvala-linjen kjenner jeg jo, men skjønner ikke hvordan det kan være et reisemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Det er rett og slett ein feil laga av meg. Det skulle stått 'New York' under 'Bestemmelsested', for det gjer det i protokollen (som ligg på DA). Men der står det òg 'Linje' (altså reiarlag) = 'THINGVALA'. Sidan alle på passasjerlista reiste med 'Thingvala', har eg fjerna den kolonna. Men av ein eller annan grunn er det eit av dei to 'New York'ane som er blitt borte og ikkje 'Thingvala'.Eg skal få retta den feilen etter nyttår, både på lista en har knytt til artikkelen og i basen på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valgjerd Nauta-Fredriksen

Da kan du kanskje også rette en annen feil. Nemlig Oppholdssted: skal være Furusund (og ikke Føresund som forresten er oppført som annet etternavn). Etternavnet var Svenningsen, uten d., ifølge kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.