Gå til innhold
Arkivverket

[#11933] Else Marie Torgeirsdatter, født 5. februar 1785 i Brevik


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hennes foreldre er 'Husejer og skydsskaffer' Torgier Pedersen og Anne Halvorsdatter (kfr folketellingen i 1801). De bor da i Brevik og har barna Peder, Halvor, Hans Jørgen, Gunnild og Else Maria. Noen som kan si mer om foreldrenes aner? Har ikke funnet så langt noen kandidater i Brevik.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Det har kommet respons privat til meg at en Torgeir Pedersen og Anne Halvorsdatter giftet seg i Seljord 2. desember 1771. Opplysningene er fra IGI/familysearch.Noen som kan sjekke dette for meg?I 1782 bor familien i Brevik, da bor til og med hans mor der, men jeg har ikke navnet.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Lurer på om det er noen her nå som har Seljords kirkebøker tilgjengelig, og kan sjekke opp dette paret her. Tror de flyttet til Brevik 3-4 år etter, men deres eldste sønn, Peder, er iflg Familysearch født i Seljord, døpt 30.08.1772. I 1775 får de et barn i Eidanger.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.