Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helge Orbekk

[#11944] Blir en besettelse...... med positvit fortegn. Men...

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Hei God Jul.Skjønner ikke helt dette. Trodde min farside var det som skulle være vanskligst. Etterhvert som selv 'graver' og har god hjelp av disse sider (m/gode hjelpere) dukker det opp flere spørsmål enn svar.. . spml 1. Når en har fullt navn og bosted på tellingstidspunkt. Kan en ikke da søke direkte i hele listen for folketellingen (les: Norge) i stedenfor å måtte gå inn på respektive kommune. (blir jo 'tungt' i lengden). Imidlertid har det vist seg at tidligere personer jeg har søkt ikke finnes 'på Norge tellingen', men hjelpere loser meg til det rette på Sarpsborg... (og det er de rette personer). Spml 2 : når dette er nevnt; kan noen lose meg rett til Thoralf (Johannesen) Steen f 3 des 1898 Fredrikshald ?). Sønn av Adolf Ferdinand? (Johannesen?) Steen? f 1857 (Fredrikshald?) og Laura Marie J. Steen F 1866 mvh Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Du finn dei på denne adressa. Som du vil sjå, endra folk gjerne litt på namna i samband med tellinga. Men dette er nok ditt folk i Fredrikshald.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

P.S. Eg fann dei gjennom landsfemnande søk på 'Førenamn børgjar på: Laura'. Deretter Fødselsår '1866 +/-2'. Då fekk eg 11 i Østfold; nr. 10 var den eg skulle ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Orbekk

Takk Bjørn, dette er til stor hjelp. Kan bare ikke skjønne hvorfor jeg ikke kan klare det selv. mvh Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Det gjeld berre å ha god fantasi på mogelege namn og skriveformer, så kjem det seg med litt trening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.