Gå til innhold
Arkivverket

[#11952] Skifte etter Ole Andersson og Maria Nilsdtr, Bysheim,Hosanger


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg er interessert i opplysninger om arvinger/etterlatte i skifte etter Ole Andersen Bysheim søre prot. 7a side 157b 1783-1786 og Maria Nilsdtr. Bysheim søre prot. 10 side 773 1789-1805 for Norhordland.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifte 15. mars 1784 etter Ole Andersen til enke Mari Nielsdtr og barna Anders Olsen, 15, Johannes, 14, Knud, 11, Niels, 8, Berge, 3, Brithe d.e., 7, Brithe d.y.Skifte 29. august 1804 etter Maria Nilsdtr til enkemann Niels Olsen og barna Anders, Johannes O. Ytre Hindenes, død, etterlatt sønn Ole J., 3 år, Mons (men i utlodningen skrevet Knud) O. Alvøen, Niels, Berge, 22 år, Brithe d.e. og Brithe d.y.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Yngve.Enken hadde det nok travelt med å få skiftet i orden i 1784 for hun giftet seg på nytt 10.07.1784 med ungkar Niels Olsen Bysheim.Men utfra skiftet etter Maria i 1804 så hadde ikke de barn sammen som vokste opp.Brithe d.e. er min tipp-tipp oldemor.Hun fikk senere en datter utenom ekteskap , og lå da i barsel hos sin bror Knud i Alvøen.Barnet vokste imidlertid opp hos sin onkel Niels Olsen på Erstad i Hamre.Og jeg vet pr. idag ikke hvor det ble av mora , Berthe d.e. etter 1810.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.