Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helge Orbekk

[#11957] Leter Olga i Chr. rundt 1900. Andresen??

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Prøver å søke min oldeslekt på farssiden. For meg virker det relativt lite å gå på. Kjenner bare navnet på henne; Olga.Fødte et barn (Mary Aslaug Andresen 1901) så hun (Olga) kan vel ha været født mellom 1860 og 1880 ville jeg tro. Prøver å søke på disse kriterier, men... . Kjenner også til at hun antagelig bodde i San(d)ner gata. Får imidlertid feil på database nr... når jeg legger inn dette gatesøk på(i) Christiania. Hennes man?(gift?-tja)jobbet etter sigende i forbindelse med jernbanearbeid. Noen vil ha det til at han var ingenør og jobbet bl a i Russland rundt århundeskiftet, men har jo lært at mye kan fordreies... . Antar at han forøvrig het Andresen. Kan noen hjelpe? mvh Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Bjørnaas

Har du sjekket dåpen til Mary Aslaug Andresen i 1901 ? Vil tro at det kan stå flere opplysninger der. Navn på foreldrene bruker jo å føres opp. Selvsagt har det hendt at andre enn faren er oppgitt som far, men mødrene vil jeg tro i nyere tid er riktig oppført.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.