Gå til innhold
Arkivverket

[#11957] Leter Olga i Chr. rundt 1900. Andresen??


Gjest Helge Orbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Prøver å søke min oldeslekt på farssiden. For meg virker det relativt lite å gå på. Kjenner bare navnet på henne; Olga.Fødte et barn (Mary Aslaug Andresen 1901) så hun (Olga) kan vel ha været født mellom 1860 og 1880 ville jeg tro. Prøver å søke på disse kriterier, men... . Kjenner også til at hun antagelig bodde i San(d)ner gata. Får imidlertid feil på database nr... når jeg legger inn dette gatesøk på(i) Christiania. Hennes man?(gift?-tja)jobbet etter sigende i forbindelse med jernbanearbeid. Noen vil ha det til at han var ingenør og jobbet bl a i Russland rundt århundeskiftet, men har jo lært at mye kan fordreies... . Antar at han forøvrig het Andresen. Kan noen hjelpe? mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Har du sjekket dåpen til Mary Aslaug Andresen i 1901 ? Vil tro at det kan stå flere opplysninger der. Navn på foreldrene bruker jo å føres opp. Selvsagt har det hendt at andre enn faren er oppgitt som far, men mødrene vil jeg tro i nyere tid er riktig oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.