Gå til innhold
Arkivverket

[#11979] Thim (Heithahn)Petersen


Gjest Marit Monsen Bolset
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Monsen Bolset

Har forgjeves prøvd å finne ut av 'mysteriet' Thim. Thim Heithahn Petersen giftet seg med Maria Bergendal 09.02.1745 i Korskirken i Bergen. Jeg finner ikke ut hvor han ble født - heller ikke hvor han endte sine dager. Vet at han var styrmann og at han ble enkemann i 1760. Datteren Maria bodde hos sine slektninger på Hamre prestegård da hun ble konfirmert i 1764. Lurer på om Thim kan ha vært tysk eller nederlandsk, jfr. Heithahn-navnet som jeg har fått knyttet til han. Kan noen hjelpe meg? Med vennlig hilsen Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Monsen Bolset

Takk Bjørn! Av og til går det litt fort i svingene. Jeg har faktisk opplysningen om dåp på Thim, men har hatt litt for mange 'baller i luften'i det siste. Tror jeg nå skal konsentrere meg om en og en slektsgren av gangen! Men det er lett å bli revet med når noe plutselig dukker opp.Jeg lurer fremdeles over navnet Heithahn - det høres jo noe unorsk ut. Den godeste Thim synes ihvertfall ikke å ha endt sine dager i Bergen. Jeg får søke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.