Gå til innhold
Arkivverket

[#11982] Bygdebok på trappene -Spydeberg, Østfold


Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei alle som har røtter i Spydeberg. Tok en titt på kommunens nettsider og fant følgende:Første del av den nye bygdeboka for Spydeberg er snart ferdig. 'Midtbyen med Stasjonsbyen' er navnet på den første av bokas tre deler. Den er å finne i butikkene mars neste år.Her presenteres historien om slektsleddene rundt om på gårdene og husmannsplassene, i tillegg til Stasjonsgata og utviklingen av boligfeltene. En egen del av boka er også viet til historien til innflytterne av bygda.Så dette er noe å glede seg til.Hilsen Gitte Martinsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jorunn Olsen

Hei GitteDette er jo et gammelt innlegg men jeg spør nå hva med bygdebøker for Onsøy, Østfold og deromkring, finnes det slike bøker? I mitt tilfelle er det snakk om gården Skaare Mellom og eieren eventuelt beboerne der ved ft. 1900.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Hei GitteNå er det mars 'neste år'. Vet du om boka har kommet enda, og hvor(dan) man evt. kan få kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Takk skal du ha, Hogne. Jeg har lagt lenken din til 'favoritter' - da den ikke er oppdatert siden i desember har den nok ikke kommet ennå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei på dere begge.Det eneste jeg vet er at den skal bli utgitt i løpet av denne måneden.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Tok en telefon til kommunen og bøkene kan bestilles her:Spydeberg Kommune v/ Eirik Juel Stasjonsgt 35 1820 SPYDEBERGTo bøker i vanlig innbinding koster 935,-og i skinn 1395,- Porto/eksp kommer i tillegg på 100,- tror jeg det var.På linken Hogne har laget finnes det også et bestillingskjema.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.