Gå til innhold
Arkivverket

[#12016] Marit Engebretsdatter og Peder Østensen Ringebu Oppland


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Er det noen som kjenner til Marit Engebretsdatter og Peder Østensen gift 15.04.1816 Ringebu sine aner? Takknemlig for svar. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Det kan se ut til at Peder Østensen ble døpt 26.11.1786. Faren var Østen Pedersen, mora Anne Pedersdatter Rottås. De var ikke gift da, men gifta seg i 1787. Det blir da oppgitt at de var søskenbarn. Østen og Anne bosatte seg i Seielstadlykken.Jeg er litt mer usikker på Marit Engebretsdatter, men regner med at hun er datter av Engebret Olsen Nerlien og kona Kari Olsdatter. Denne Marit ble døpt 24.09.1786. I folketellinga 1801 er hun kalt Mari, det samme ved konfirmasjonen 1802. Jeg kan ikke se at det er født noen passende Mari Engebretsdatter i 1785-87. Marit er sannsynligvis det rette navnet.Dette er det jeg foreløpig har funnet. Jeg forutsetter at Peder Østensen og Marit Engebretsdatter bosatte seg i Toftmorken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Halvor. Hjertlig takk for hjelpen. Dette her har jeg kommet til også etter at jeg har gått gjennom kirkebøkene her på nett. Jeg tror det er Marit Engbretsdatter som er tjenestejente på Høye. Joda, det er Toftmorken, min manns bestemor kom fra Toftmorken. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.