Gå til innhold
Arkivverket

[#12020] Harmen Herklæs i Bergen 1711


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

Harmen Herklæs får 14. okt. 1711 en søn døbt i Bergen ved navn Jan.Harmens kone hedder Gedske Garbod (velsagtens Garboe).Nogen som kender til denne Herklæs ?Måske hans navn staves anderledes ?mvh og Godt NytårCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei og godt år. Jeg sjekket kirkeboken og kommer frem til det samme. Herkler/Herkles. Han heter Herman Hegler, og er Gedske Garboes tredje mann. Hun var først g m Hans Davidsen . De hadde to barn:David og Ellert. Andre mann er Nathanael Middelthun. ett barn:Anne Kistina som ble g m Henrik Garboe Hansen Bilde. Og tredje mann altså Herman Hegler.Jeg har en Hegler til: Hans Nathanael Hegler fra Amsterdam som ble gift m Anne Cathrine Echof her i Bergen. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Fischer

HejLigeledes 'Godt Nytår' her fra Sydskandinavien med -12 grader og 10-15 cm sne.Herman Hegler (også kaldet Hegelahr). Selvfølgelig.Det burde jeg have sagt mig selv.Hans Nathanael Hegler er søn af denne Herman Hegler. Hegler og Garboe vistnok gift i Amsterdam.Langt de fleste af denne Hegelahr slægt som efterkommerne kalder sig kommer til Danmark hvor jeg nu prøver at få styr på dem.Den person som du nævner Henrik Garboe Hansen Bilde er ny for mig. Ham må jeg prøve at arbejde lidt med.Endnu engang mange tak.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Fischer

Hej igenJamen jeg tror roligt at jeg nu kan sige, at Henrik Garboe Hansen Bilde og Anne Kristina Middleton er fætter og kusine.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei igjen. Jeg sliter selv litt med denne slekten. Garboe og Middelthun -særlig Middelthun dukker stadig opp i min slekt som faddere og ved oppkalling (David Middelthun).Hvem er Nathanael Middelthun ? Jeg er en etterkommer av Dr Dirich Echof og Wein Andersdat Buus, far til bl annet Anne Cathrine Echof. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hvem denne Nathanael Middleton er søn af tør jeg ikke svare på. Men når man tager Giedsche Eilersdatter Garboes 3 mænd hed de jo: Hans Davidsen, Nathanael Middleton og Herman Hegelahr (Hegler).Iflg. Digitalarkivet er Nathanael Middleton født i grevskabet Durham i England. Hans stilling var Bådsmand. Og han dør i 1696.Den David Middleton som du nævner. Hvilket årstal er der her tale om. ?Hans Nathanael Hegelahr var jo 1. gang gift med Anna Catharina Echow (Echof). Ved du, om der var børn i dette ægteskab. Hans 2. ægteskab var med Anne Christine Knudsdatter. I dette ægteskab var der mindst 5 børn ved jeg.Hvis du mangler oplysninger vedr. Garboe har jeg en hel del.mvhCarsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.