Gå til innhold
Arkivverket

[#12024] Borgny Elisabeth Gundersen fra Herre


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er intressert i opplysninger omkring Borgny Elisabeth Gundersen gift Sjøblom i Herre f.24.101924 av taterslekt. Hennes mor het Ruth Andreassen med pikenavn Pettersen Riis. Borgny Elisabeth døde for over 20 år siden. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg prøver en gang til. Er det noen som har mikrofiche med de aktuelle kirkebøker etc for Herre som kan hjelpe meg? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. Jeg driver å samler alle slags slektsopplysninger for Herre i Bamble som er området du søker i. Borgny Sjøblom, født 20111924 og død 25041974. Det ligger ingen andre i hennes grav. Kilde: LenkeDet er ihvertfall 2 slekter Riis på Herre rundt denne tiden. Den ene har sitt opphav fra Skedsmo.En evt tilknytting til taterslekt er nytt for meg, men det kan jo være farsslekta.Noe mer om Borgny finner jeg ikke i første omgang. Det finnes noen Peder/Peter Riis, men jeg har ingen etterslekt på dem som kan knytte dem til Borgny så langt.Jeg lager en link til denne debatten og lover å gi deg mer opplysninger om jeg kommer over det. Jeg jobber kontinuerlig med Herre-slektene, så stadig ny informasjon dukker opp. Du kan gjerne også sende meg en epost på porsgrunn@online.no så kan vi holde kontakten på den måten. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Tore Granly

Hei.Med litt tålmodighet så skal det nok komme noen opplysninger. Jeg skal ha det i mente når jeg treffer gamle Herre-mennesker.2re

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore Granly

Hei.Dette svaret fikk jeg fra konas slekt på Herre.Mht. Borgny Sjøblom; hun var gift med mitt søskenbarn Kjell Sjøblom som fremdeles bor på Ånerød, men jeg vet ikke noe mer om henne. Han står i telefonkatalogen, hvis han vil ringe til han. De to ble skilt lenge før Borgny døde. Jeg spurte svigermor, og hun mente at Borgny var født Gundersen og var i familie med Gerhard Gundersen, far til Britt Moe (til Vidar Moe)Britt og Vidar moe lever på Herremvh TorePS hvis jeg får flere opplysninger kommer jeg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Jeg finner ingen Borgny Elisabeth i kirkeboka.Er du sikker på at hun er døpt i Bamble?(Herre). Det er tidligere nevnt to ulike f.datoer,24.10 1924 og 20.11 1924.Regner med at den på gravstenen er riktig eller?Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei Kari og dere andre. Dersom Borgny er av romanislekt (tater), slik det blir antydet tidlig, kan det hende at familien var i en annen menighet. Slik er det med fler av mine, som var i pinsemenigheten. Det er ingen av dem som finnes døpt.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.