Gå til innhold
Arkivverket

[#12033] Jon Andersen Møclebust f. 1833, Gloppen


Gjest Olav Sletvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Sletvold

Jakter på foreldre og evt. andre tidligere forfedre til Jon Andersen Møchlebust født i Gloppen i 1833; alternative fødselsdatoer er 12. juni og 16. juni. Er det noen som har anledning til å slå opp i evt. bygdebøker for Gloppen/Breim om dette? Hilsen Olav Sletvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase RSæther

Jon er son til Anders Rasmusson og Inger Jondtr f. Egge, på Kleppsplassen på Myklebust. Eg har forfedrane hans i fleire led i basen min, men av ein eller annan grunn har programmet mitt (Slekt og Gård) slutta å fungere på utskrifter, så eg kan førebels ikkje greie å få det ut til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Programmet har visst avslutta juleferien - send meg ein e-post på aasers@c2i.net, så skal du få det du spør etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Sletvold

Kjære Aase R. Sæter; Mange takk for 'nøkkelen'! Det blei ein fin start på det nye året! Vonar du også ved høve får sendt meg anna av det du har med ætte-liner bakover. Helsing Olav Sletvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn C Pedersen

Hei. Har selv en rekke med Egge, Klakegg og Nedrebø i slekta fra Egge i Breim. Er i denne sammenheng interessert i foreldre mv til Katrine O. Egge 1785/1845 som var gift med Anders J. Bergheim 1772/1803. Noen som kan hjelpe.? mvh Jorunn C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei.Jeg ser at her er der flere navn som jeg letter etter. Bl.a. nevner Jorunn C. Pedersen at hun har Egge, Klakegg og Nedrebø i slekta. Har du noe på Hans Andersson Klakegg, som var gift med Synneve Rasmusdatter, født ca 1706? Jg leter etter hans foreldre og søsken.I min slekt finner jeg jo navn fra alle disse plassene, også myklebust.mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn C. Pedersen

Hei. Har endel (ikke elektronisk foreløpig - dessverre) på slekta til Synneve J. Egge Bø f 1881. 6 direkte ledd (begge sider). I denne, er står ingen av de du nevner: For andre Klakegge'r i perioden du nevner så finnes det en Erik O. Klakegg 1710/1812 gift med Johanne J. Førde 1717/1785. Erik var sønn av Ole O. Klakegg og Kresti E. Klakegg. Videre Lars Klakegg 1716/1789 sønn av Arne ? Klakegg (1689/1746) og Ragnhild A. Heggheim. Har også en siste Klakegg i aktuelt tidspkt ; Klaus J. Klakegg f 1699/1795 samt noen andre fra rundt 1730-40, men det blir vel sent? Finner en Anders jfr Anderson, men her blir e.navn Haugen brukt frem til ca 1800 før Klakegg blir dratt inn: Denne Anders Haugen hadde forøvrig R som mellomnavn og Rasmus A. som sønn født 1744 ?. mvh Jorunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eilif Røen

Jeg ser at Klaus Johannesen Klakegg blir nevnt av Jorunn. Er det noen som vet hvem han var gift med?Mvh. Eilif Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn C Pedersen

Hei - og her var akkurat det ENE 'missing link' ( vel - i denne rekka) på min anetavle også. 100% treff!. mvh Jorunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Jorunn. Den Synneve Rasmusdatter, født ca 1706, som jeg nevner var datter til Rasmus Knutson Førde og Ingeborg Torgeirsdatter Berg. Rasmus, 1678-1718. Ingeborg var født i Gloppen.mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.