Gå til innhold
Arkivverket

[#12041] Bergit Thorsdatter, f.23.02.1833 Hallingdal, Buskerud


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Min formoder Bergit Thorsdatter g. 04.12.1853 m. Daniel Hansen. De var bosatt på Rimeplassen Flå i Hallingdal. Jeg er i den forbindelse veldig interessert i å finne hennes foreldre da jeg så langt i min søken ikke har klart å finne dem. Er det noen som har tilgang på opplysninger eller vet noe om henne, ville jeg bli veldig glad. Mvh. Helmin fra Brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Denne folketeliinga for 1865 har du kanskje? LenkeHer var det ikke mange navn til 'overs', dvs. alle barna har navn etter farens familie. Thor, og kanskje Bergit, er eneste ledetråd. Om du er uheldig er foreldrene født etter 1801-tellinga. Du kan lete etter Thor som er barn, men det vil neppe gi deg særlig mange holdepunkter. Gå til kirkeboka for gifte eller fødte i Nes. Der vil du finne det du søker. Kanskje noen her har en bygdebok også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg

Jeg har henvendt meg til Terje Østro i Gol, som er igang med å skrive slekts-og gardshistorie for Flå og Nes. Han opplyser: Bergit Torsdt var f.23/3-1833. Foreldrene giftet seg 9/6-samme året. De var Tore Steinarsen Steinarmoen, 39 år, og Birgit Herbrandsdt Reiersgarden, 39 år. Steinarmoen var også et Reiersgardbruk. Alle Reiersgardbrukene var utskilt fra Tollefsrud i Flå. Tores far, Steinar Toresen, var fra Lindelien i Flå. Som bygdebokforfatter var Østro interessert i å høre om din slektsforbindelse til Rimeplassen. Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Thorleif.. Hjertelig tusen takk for hjelpen, det var kjempeflott.Skulle jeg ringe Østro eller har han en mail-adresse jeg kan kontakte ham på. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.