Gå til innhold
Arkivverket

[#12045] Utenlands under folketellingen i 1900


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Familien jeg jobber rundt er ikke registrert noe sted under folketellingen i 1900. Jeg vet de reiste mye, og lurer nå på hvordan jeg kan finne om de f.eks var i Danmark eller Sverige på dette tidspunktet. Noen som kan gi meg noen tips?Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Om dei berre var kortvarig borte burde dei likevel vera registrert i 1900-teljinga. Hugs at stavemåte kan vera forskjellig frå dagens. Kanskje du burde fortelja oss kven du elitar etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Folketellingene tok sjelden med de som reiste mye - da tenker jeg blant annet på omstreifere (eller tatere, fanter, splinter). Er det slike folk du har med å gjøre?mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Takker for svar....... Regnet vel også med at min 'ettersøkte' familie egentlig skulle være registrert som fast bosatt i Bergen, men..... Familien det dreier seg om er byggmester Johan Olai Bergesen og kone Kaia Augusta f. Torgersen. De kom fra nordre Starefossen, hans 'ste-bestemor' eier gården i 1900. Deres yngste datter, Jenny. 2 år, er plassert er hos denne Gurine Bergesen f. Hansdatter mens de var ute og reiste. Vet han bodde i Bergen i 1904, og ellers i Bergen eller Fana til han døde. Hans mor, Anna Bergesen og 2 av hans søsken med familier bor på Ulriksbø i Årstad i 1900. Kan dette være i Gimleveien? Det er det jeg vet, så langt.... Blir veldig glad for nye spor jeg kan følge! Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.