Gå til innhold
Arkivverket

[#12048] Mary Aslaug Orbekk f. Andresen i Kristianina


Gjest Helge Orbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Hei , godt år. Prøver å finne ut av 'mine nærmeste' på farssiden. Har imidlertid lite å gå på. Min oldemor ble født Mary Aslaug Andersen (tror jeg) den 20.2.1901, Kristianina. Senere gift med arthur Christian Orbekk (FT 1900 Arthur Olsen) Moren til Aslaug het Olga ?, faren; ? Andresen. Etter sigende jobbet han innen jernbane og ble sagt til å være bl a Russland innemellom? Olga hadde en søster født rundt 1900; Hjørdis. Hun kan være født i Russland. Noen ideer på hvordan jeg kan finne ut noe? Synes selv jeg har prøvd de fleste kombinasjoner på DA 8 (inkl både Olga i Kristiania og ... Andresen.), men .... mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Orbekk, Helge

Hei. Har prøvd på finne mere ut om mine aner på farssiden. Lykkes dog dårlig. Er spesielt og fremdeles på jakt etter info vedr Mary Aslaug Orbekk f .Andresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orbekk, Helge

Flott Carsten, takk!. Da synes det som jeg har 'kontroll' på Hjørdis.Så var det 'bare' min o.mor på farsiden; Mary Aslaug. Forstår det dithen at FT etter 1900 ikke er off.gjordt? Noen som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orbekk, Helge

Tusen TAKK!!! Kan du si noe om nest siste utfylte kolonne? Faddere, fullmektiger, bevitnere?? Kan du si noen mer om hvilken kirkebok dette er hentet fra ( jfr DA). mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orbekk, Helge

Hei Carsten. Kan du forresten si noe om de årstall som er oppført etter forledres navn. Er 'kone' først eller 'mann'. Prøver å finne mere, men lykkes ikke spess.lett i FT'ene. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Hei og takk Carsten.Så var det jakt på min morside. Leter etter anene til 'Aline Marie Sørine' Jøgensdatter gift med Anders Hansen. De hadde en sønn f 1871 (9.7) Gotfred Ferdinand Andersen, dokumentert av Ministralboka for Sarpsborg. Det sies at det også er en annen sønn. Født antageligvis før dette tidspkt da foreldrene på tidpkt var 45/40 år. Er på jakt etter bror og foreldres navn til Aline.. Jørgensdatter og Anders HansenMvh og ønske om GOD JULHelge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan detee muligens være AlineIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 NorwayALINE MARIE SEVERINE JORGENSEN FemaleEvent(s): Birth: 26 SEP 1831 Christening: 08 JAN 1832 Moss, Ostfold, NorwayParents: Father: JORGEN FREDERICH TORKILDSEN Family Mother: KAREN SVENOES DRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Hei Odd. Tusen takk. Ser at du kanskje har funnet dette på en INT side (register). Kan du gi meg vei eller rettesnor til anens opphold- eller fødested.mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er giftermålet med Anders HansenIndividual Record FamilySearch™ Vital Records Index Aline Marie Severine JORGENSDR Age At Marriage: 31 Sex: Event(s): Birth:Parents: Father: Jorgen TORKILDSEN Marriage: Spouse: Anders HANSEN Age At Marriage: 36 Marriage: 23 Jun 1863 Place: Tune, Ostfold, Norway Notes: Wife previously married Additional data in original recordSource Information: Batch Number: M426226 Source Dates: 1856 - 1863 Film or Fiche Number: 255794 Collection Details: Tune; Den Norske Kirke Anders født 1827 - far Hans TostensenOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Takk Odd, flott!!!. da blir det nok en dag med nye søk da du har gitt meg fine tråder å nøste videre på. Ha en riktig god Jul.Mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ekteskapet til AlineIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 NorwayALINE MARIE SEVERINE JORGENSDR Female Family Parents: Father: JORGEN FREDERIK TORKILDSEN FamilyMarriages: Spouse: PETTER ARVESEN Family Marriage: 13 NOV 1853 Moss, Ostfold, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Petter sin far Arve Olsen.Fra Moss Kirkebok (nr. 36) Lenke Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dåpen til Aline sin første sønn Carl Johan - Moss Kirkebok LenkeMoren er kalt Fredriksdatter her, men dette kommer vel av at far kanskje benyttet mest mellomnavnet sitt?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.