Gå til innhold
Arkivverket

[#12050] Madam Felle/Tønnesen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er fra Bergen og liker å studere mangt og mye derifra. Jeg prøvde på Arkivforumet å få svar på dette, men mine innlegg ble fjernet.Hvorfor? Hvem var Madam Felle og Johnnemann? Og er det noen som vet hvem Tønnesen i sangen Puddefjorden egentlig var? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Dette veit sikkert andre mykje meir om enn eg, men eg må i alle fall få fastslå at Madam Felle var frå garden Felde i Breim (Gloppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helen Gaustad Aas

Innlegget ditt er sikkert flyttet, hit til debattforumet (se lenger ned). Bjørn visste mye, og henviser til avisartikler bl.a. om fru Oline og madam Randine Felle, og Jonnemann som egentlig hette Jahn Peder.Ann Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Gaupholm

Hei Jan Frode ! Klikk deg inn på BT.NO (Bergens Tidende). Skriv madam Felle i søk og du får en fin artikkel om 'Fellene' fra 7.Desember - 02 Mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.