Gå til innhold
Arkivverket

[#12054] Finnes det noe tilsvarende DA i Canada?


Gjest Helge Orbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Hei. Hadde en 'slektning' (min morfars bror) som etter sigende dro over dammen rundt 1905. Har lett etter han på Ellis, men intet er å finne der. Muligens så er det da et spørsmål om han dro til Canada (som forstmann)har også lett i Minnesota). Kan noen si meg om Canada har noen tilgj offisielle digitale tjenester tilsv. Videre; kan noen si om det var naturlig å reise direkte eller 'måtte' en dra innom 'Ellis' først. mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Canada har så vidt eg veit ikkje nokon tilsvarande tenester. Det var ikkje uvanleg å reisa direkte til Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

På emigrantlistene på digitalarkivet finner du også de som reiste direkte til Kanada/Canada. Nå kan det være veldig vanskelig å finne personer som reiste p.g.a. at navnene var skrevet så forskjellig. Dessuten hender det nok at ikke alle er oppført. Hvis du oppgir navn og alder, og hvor personen kom fra, kan det hende at noen her i dette forumet kan hjelpe deg.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.