Gå til innhold
Arkivverket

[#12057] 'NST', hva er dette??


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Er det noen som kan fortelle en 'amatør' hva nedenstående betyr??.... og eventuelt hvordan jeg kan få den info. som det henvises til?? Meget takknemmelig for svar!'Se slektstavlen i NST 36 (1997), s. 93 og skematisk i NST 2 (1930), s.157'. Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ikkje viste eg det heller, men så søkte eg i google på nst og familie og fann då fort ut at det var Norsk Slektshistorisk tidsskrift. Så har både du og eg lært noko nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Her finnes bl.a. komplett register over personer omtalt i de første 36 bind (a 2 nr. i året) av NST, som begynte å komme ut i 1927.Her finner man 65.636 poster med navn først og fremst knyttet til slektskretser fra sen middelalder til ut på 1700-tallet. Registeret viser til hvor i tidsskriftene man finner den nærmere omtalen.De 36 (nå 38) bind av NST inneholder enormt mye interessant informasjon knyttet til personer opp gjennom århundrene. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Tore H Vigerust

Nå har neste nummer utkommet ! Medlemmene får denne gangen to hefter, det forrige- nå med riktig omslag - og det nye (bind 41 hefte 1).Arnvid Lillehammer har levert den hittil største undersøkelsen omkring de reisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Utgivelsene av NST ligger dessverre et år på etterskudd, så 1/2007 er faktisk rett. Redaksjonen gjør så godt den kan for at NST atter skal komme i rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Tore Hermundsson Vigerust

Joda, det opplyses at heftet leveres fra bokbinderen til adresseringsfirmaet 17. desember, et firma som normalt pleier å ekspedere tidsskriftene til posten samme dag. Utkommer i romjula, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Frank H. Johansen

Hvordan ligger det an med utsendelsen av nyeste hefte? Det er ikke ankommet til min postkasse ennå, men så er det vel vært avviklet juleferie hos posten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Jeg løfter denne fram igjen, da det ikke dukket opp noe i posten på lørdag heller.Er det nyeste heftet sendt ut?Beklager utålmodigheten, men NST er som regel svært interessant lesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Som sagt, så gjort. Og på formiddagen mandag 5. januar fikk jeg svaret 'Det er sendt! Beklager forsinkelsen.'Men pr. i går hadde det ennå ikke dukket opp i postkassen min... Så nå ser det ut til at det er Posten som somler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.