Gå til innhold
Arkivverket

[#12062] Thomas Berentsen Giervigen i Bergen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Thomas Berentzen oppgis å være 42 år i 1801 tellingen for Bergen. Han ble viet 8.Juni 1788 i Korskirken med Martha Thorstensdatter. Men ved dåpen til deres sønn Ernst den 19.mars 1789 oppgis navnet Berent Thomasen og Martha Thorstensdatter.Et sted Thomasen til etternavn 2 steder Berentsen. Og hvor er Giervigen? Kan dere hjelpe meg å finne hans foreldre? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

-Giervigen- er sannsynligvis -Gjervik- i daværende Hamre p.g., i dag beliggende i Lindås kommune like nord-øst for Knarvik. Og, Thomas B er oppgitt med Hamre som fødested i militærrullene (HR):Digitalarkivet: Examination board 1803-5 - Bergen. [28255/16]4771 Thomas Berentsen Gervig Hamer 45 Bergen Bodker Arbeidsmand og Mandags Ringer i Dom Kierken forevist AfskedsPass af 13 July 1787 Halt i Venstre Foed 0 HR-126 Mvh. Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Kanskje noen kunne sjekke denne mannen for meg i bygdebok for Alenfit-var Hamre under Alenfit?Jeg ønsker opphav. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Det blir døpt en Thomas i Hamre 06.09.1761. Far er Berge Gjervik. Det er ingen andre døpte i det tidsrommet som passer. Under viede i Hamre finner en E.m. Berge Olsen Gjervik gift i Hamre 24.06.1750 med Britha Bertelsdatter Reikerås. Dette er sannsynligvis foreldre til Thomas. Jeg har ikke den 1. Alenfit boken hvor gården Gjervik er nevnt, men kaskje noen andre kan sjekke det?Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ole Gjervik har disse barna som blir døpt i Hamre kirke: Ole 02.04.1751, Nils 19.12.1752, Martha 11.03.1757, Rasmus 17.06.1759, Omund 05.08.1764 og Britha 14.06.1768 dessuten Thomas som allerede er nevnt.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Roar Aalborg

Har ikke sett innleggene her før i dag.I Alenfit I s. 874 på Indre Gjervik finnes Tomas Bergesen Gjervik, f. 1761 som sønn av Berge Olsen (Indre) Gjervik, f. 1711, og hans andre kone, Brita Bertilsd. (1718-1768), kalt 'Leknes' (kan ikke se noen Bertil der).Berge O. Gjerviks foreldre var fra Erstad (i Alenfit) og Grøtveit (nabo til Gjervik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.