Gå til innhold
Arkivverket

[#12063] Arbeidet i Russland rundt 1900 - noen ideer på søk?


Gjest Helge Orbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Orbekk

Hei. En av mine 'relativt nære slektninger' (men akk så fjernt) ble sagt å arbeide med jernbane i Russland rundt 1900. Kjenner kun til hans etternavn Andresen og at etter sigende skal en av hans døttere være født der (Hjørdis). Han andre datter ble født i Norge 1901; Kristiania. Konen het Olga, men etternavn og f.år vet jeg ikke. Noen som kan ha noen steder hvor jeg kan begynne å lete? Finner ingen av disse på FT 1900/DA, men så er det som sagt få ledetråder og at de kanskje ikke var her. mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er ikke mange opplysninger du har, men jeg fant noe interessant ved å søke på Hjørdis og fødested Russland.Det er en Hjørdis Akselsdatter, født 1899 i Russland, på Johnsrud i Aker. Hennes foreldre er Aksel Andres. og Olga Andersdatter.Mvh. Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Høres ut som du bør begynne med å lete i de årlige folketellingene for Kristiania, fra 1901, etter en Olga Andresen, evt etter en fødsel i 1901, men det kan nok være vanskeligere. I folketellingene er det ganske utførlige personopplysninger, inkl. flyttedatoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Orbekk

Hei Astrid R. Har lært seg til at en nok ikke skal ta alt for gitt.... . Det ser imidlertid ut som om DETTE kan være svært så riktig. Synes selv at faktorene (opplysningene) stemmer for godt til at det ikke skulle være korrekt. Hjørdis, Rusland og Andres samt f.år virker overbevisene og mere enn sannsynlig. Tusen Takk. mvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.