Gå til innhold
Arkivverket

[#12070] Barberer Kristian Ludvig Larsen i Oslo rundt 1900, senere Kongsvinger


Gjest Dag Hofsødegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Hofsødegård

Jeg er på jakt etter etterkommere til broren til min oldefar.Broren hette Kristian Ludvig Larsen og var født 19 jan 1877 i Nes på Romerike.Han giftet seg etter 1900 med Marie Holth og fikk i alle fall 4 barn: - Bjarne f. 1913 - Ingrid f. 1914 - Åsta f. ca 1917 - Erling f. ca 1918Kristian Ludvig Larsen var en av flere brødre som var barberere i Oslo rundt 1900. Han skal ha flyttet til Kongsvinger ifm arbeider på festningen.Er det noen som kjenner noe mer til denne familien eller noen av hans etterkommere?Dag Hofsødegård Mail: fetslekt@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1900 bodde de ihvertfall i Maridalsveien 75 i Oslo. Tellingene for Oslo vil vel kunne fortelle deg mere om hva skjedde etter 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg finner noen ord om ham i 'Norges Håndverkere'. Det gir deg vel ikke så mye mer enn det du allerede vet, men jeg tar det nå med:Larsen, Christian Ludvig, barbermester, Kongsvinger, f. 19. jan. 1877 i Nes, Romerike. Foreldre: Lars A. Larsen og Indiane.Utstått 4 års lære fra 16. okt. 1891 hos Jul E. Olsen i Oslo, svennebrev 16. okt. 1895, svenn i Oslo til 1904, egen forr. i Kongsvinger fra 16. sept. d. å.Gift 20. okt. 1912 med Marie Holth. Foreldre: Snekkermester Ole Holt og Marthea.2 sønner og 2 døtre.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Arne Solås skrev om 'Norges håndverkere'. Står det noe om brødrene til Kristian Ludvig der også?Spesielt er jeg interessert i å se hva som står om August Hjalmar Larsen, f. 20 jul 1871, min oldefar. Men også informasjon om følgende barbere er interessant: Arthur Martin Larsen f. 14 nov 1866 Peder Alfred Larsen f. 11 sep 1873 Gulbrand Larsen f. 22 aug 1879Får kanskje få lånt meg boka på biblioteket.Dag Hofsødegård Mail: fetslekt@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dessverre Dag, jeg kan ikke finne noe beskrivelse av de du nevner. Derimot finnes det noen linjer om en bakermester Einar Holth, som jeg, grunnet foreldrenes navn, antar må være en bror av Kristian Ludvigs kone Marie. Om du har interesse av det, så gi et ord.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Dag Hofsødegård

Jeg trenger ikke info om Einar. Da det er litt perifert. Jeg har imidlertid nå snakket med kona til Bjarne (f. 1913) og hans sønn. Bare jeg får skanneren til å fungere skal jeg besøke både Bjarne og hans søsken Ingrid og Erling.Dag Hofsødegård, fetslekt@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.