Gå til innhold
Arkivverket

[#12087] kjenner noen til Knud Knudsen f 1860 fra Sør Odal


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Lurer hvorfor Knut er registrert som eneste av mange barn i FamilySearch etter Knut Knutsen og Marie Hansdatter fra Høiby under Oppstad i Sør Odal. I bygdeboka står han bare oppført med navn, uten at det står hvor han videre tok veien. I FamilySearch finner vi ham og hans foreldre, hvorfor er han registrert og ingen andre av barna, er det noen forklaring på det. Kan det være mulig at han har utvandret til Amerika, hvordam skal man gå fram for å få greie på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Trond! Det kommer litt an på når de andre barna ble døpt.Hvis du ser på recorden for Knud Knudsens dåp, ser du at dette er avskrift av kirkebøker C424982 1860 - 1871 0307308 (C = Christening) (1860-1871 = de årene avskriften gjelder for)Dersom barna var døpt i denne menigheten i denne tidsperioden, vil de være der. Har i hvertfall aldri opplevd at man 'hoppet over' noen når de først har reg. kirkebøker.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I F.Search IGI finnes 7 barn etter Knut Knutsen og Maria Hansdatter: Martea 1856, Hans 1858, Knud 1860, Karen Rangdine 1863, Ole 1865, jente 1868, Marius 1869. Jeg antar at dette er de rette barna. Noen av dem står som født i Strøm, som jo er Sør-Odal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei. Jeg skrev bare F.Search IGI til deg da jeg antok du hadde adressen fra før, siden du selv sier du har funnet noe der. Det sto kanskje litt uleselig. Hvordan det nå enn er så er iallfall adressen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Får ta med resten av det også: På Fam.search søker jeg under 'All Resources'. Fyller inn faren og morens navn. Bare det, ikke land, år eller noe annet. I resultatet, oversikten i feltet til høyre, går du til det som angår Norge. Men dette antar jeg du kjenner til fra før. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.