Gå til innhold
Arkivverket

[#12116] Daniel Danielsen Ø. Egeland


Gjest Inger Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Grøhn

Kan noen hjelpe meg med foreldrene til Daniel Danielsen Øvre Egeland (Liknes/Lechnes?)Vest Agder. f. 1777. Hans mor var sannsynligvis Anne Olsdatter f. 1735 - hvor? Hans far vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Fra Kvinesdal del I s.399 finner man Salve Isachsen ((slekt etter sogneprest (1610-1655) hr. Jørgen Thomassen f. 1580 i Kvinesdal)) g.m. Anna Olsdtr. Ytre Egeland. Videre hans bror Daniel Isachsen (d.1787 i Kongen tjeneste i København) g.m. Gunhild (Gunel) Salvesdtr. se også s. 403. Bygdeboken er sparsom med oppgivelse av barn for flere og bla. disse ektepar. Således bør du sjekke kirkebøkene i Kvinesdal rundt 1777. Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Tok med din etterlyste da jeg nettopp var innom LDS i en annen forbindelse. Forøvrig vil en faddersjekk i originalkilden gi mulige meropplysninger.Mvh KnutDaniel Event(s): Christening: 20 Aug 1777 Place: Kvinesdal, Vest-Agder, Norway Parents: Father: Daniel EGELAND Source Information: Batch Number: C422872 Source Dates: 1709 - 1788 Film or Fiche Number: 127355 Collection Details: Kvinesdal; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Grøhn

Tusen takk for hjelpen. Jeg vil nå få fatt i bygdeboken for Kvinesdal og søke litt i den for mulige opplysninger om andre i slekten. mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.