Gå til innhold
Arkivverket

[#12118] Skreddermester Johan Olsen i Bodø f.1853 på Lurø


Gjest Torill Bech
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Bech

Nybegynner roper på hjelp.... Mine oldeforeldre Johan f.1853 på Lurø og Eugenie Olsen f.1858 på Træna bodde i Bodø rundt 1887 når min bestemor Emma Josefine Aminda Olsen ble født, men jeg klarer ikke å finne ut noe mer om dem. Hvem var deres foreldre? Er det noen der ute som kan hjelpe meg videre. takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Loevstrand

Hei! I folketellinga for Luroe 1865 finner jeg Ingenia Benjaminsdatter. Hennes foreldre er Benjamin Johns. og Marta Hansd.(Bosatt paa Traena) Folketellinga 1875 har de samme navn, men her er jenta kalt Eugenie. Skrivemaaten varierer veldig i disse folketellingene. Johan Olsen finnes som fosterbarn baade i FT 1865 og 1875, Her maa man nok i kirkeboekene event. mikrofilm av disse for aa finne foreldrene. Dersom jeg faar din mailadresse,kan jeg lete paa mikrofilmene som finnes paa biblioteket her paa Mo. Vennlig hilsen Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Bech

Hei Gunhild. Takk for din vilje til å hjelpe meg. Ikke rart jeg blir forvirret,Ingenia og Eugenie hvem skulle tro at det er samme navnet. så hennes navn var da Eugenie Benjaminsdatter hvis jeg har forsttt det rett? På familiy searc har jeg funnet en Johan Greger Olsen f. 03.09.1853 på lovund (er det Lurø?)med foreldrene Ole Christian Hansen og Cathrine Nielsen. Kan dette være 'min' Johan tro? Ellers har jeg også funnet en med fostermor Petrine Petersdatter. Min epostadr: toribech@online.no Hilsen Torill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.