Gå til innhold
Arkivverket

[#12129] Amanda Marie Larsen etterslekt


Gjest Liv Kongsvold Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Amanda Marie Larsen født 30. april 1882 i Eidanger.Hun er min morfars søster. Jeg tror hun flyttet til Østfold. Er det ingen som kjenner til henne ? Jeg har prøvd før,men prøver igjen. Vi skal ha slektstevne til sommeren. Håper noen der ute kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Liv, kvar var denne dama fødd,(eg beklagar, men eg veit ikkje kvar Eidanger er... :) og heitte ho Larsen før eller etter???PS:ein god ide er å skriva ein meir 'utfyllande' tekst øverst, f.eks. fødestad, fylke og født dato.(visst ein veit det då)Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Hallo , Jeg går ut i fra at du har funnet Amnada i 1900 tellingen da er hun jo i Porsgrunn som tjeneste pike .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei Mariann. Eidanger er en kommune ved Porsgrunn i Telemark fylke. Amanda Marie er født Larsen og født 30. april 1882. Jeg tror at hun giftet seg med en mann fra Buskerud,men vet ikke navnet. Jeg har hørt Martinsen eller Brattbakk og at han var sveitser på gårder. Det er ingen å spørre lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei Tove. Jeg vet om henne på folketellingen 1900, men der stopper alle spor. Jeg har lest kirkebøker for å se om hun har flyttet ut eller giftet seg, men ikke funnet noe. Jeg har vært i kontakt med folkeregisteret men det er dårlig med opplysninger fra den tiden. Min mor sa hun hadde mange barn, så det må jo være noen etterkomre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Kongsvold Pettersen

Hei Laila. Jeg har sjekket alle faddere til søsken og andre familiemedlemmer, men hun er bare borte. Jeg har også vært i kontakt med hele familen og spurt om det finnes noen brev,men nei.Jeg vet hennes søster Hilda var på besøk der for mange år siden og en datter som het Solveig eller Sigrid var på besøk hos sine besteforeldre i Porsgrunn først i 1920 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.