Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tor Rustad

[#12131] Peder Anker's tømmerhandlere

Recommended Posts

Guest Tor Rustad

Jeg leter etter 'noe' med alt for mange ukjente faktorer: En av mine aner skal ifølge slektssagaen ha vært et uekte barn av en av Peder Anker 'Bogstad' tømmeroppkjøpere som under et opphold i Torpa; N.land i Oppland satte barn på en ung pike. Intil videre er det mye antagelser om når dette skulle ha skjedd:Peder A's levetid var 1749-1824 og det siste kjente ledd før 'franskmannen'; min tt-oldefar Johan Nielsen (Bratlien) Øystad var født ca 1808. 'Franskmannen' må i så fall være far eller bestefar til omtalte Johan. SPØRSMÅL:På hvilken måte kan jeg spore min ukjente franske tømmerhandler som arbeidet for Peder Anker?? (FT 1801 har ikke registrert fødested; og jeg aner ikke navnet. Har så langt heller ikke funnet han som registrert barnefar i aktuelle periode i N.Land)

Guest Liv Biseth Berger

Hei TorFor noen få år siden ble det gitt ut et flott bokverk om Bogstad gård. Forfatteren var Bogstadeksperten Carsten Hopstock. Kanskje kan det finnes noe spor etter tømmeroppkjøperne til Peder Anker her. Mvh Liv

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.