Gå til innhold
Arkivverket

[#12142] Marie Hovliksdatter Engdal, født 1849/50, hvem ble hun gift med?


Gjest Kari Engdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Engdal

Noen som kan hjelpe meg med å finne hvem Marie Hovliksdatter ble gift med? Eventuelt dato hun ble gift og dødsdato på henne? Etterkommere? Hun er datter av Hovlik Andersen Engdal (f.9.10.1823 i Aure) og Gjertrud Aanesdatter Lindås (f. 12.8.1825 i Aure). Hennes bror Christian Hovliksen Engdal (f. 1861)kan jeg heller ikke finne flere opplysninger på. Hjelp? Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvår Nergaard

Hei! I FT 1875 for Aure,fant jeg under garden Engdal(øvre)Torberg Knudson f.1840 gift med Maria Hovliksdatter f.1850. I bygdeboka for Aure står de nevnt under garden Vollan.(dette tror jeg er en part av Engdal)Det står at de fikk barna Knut,Marit,Gjertrud og Harald.De fikk skjøte på garden etter Torbergs foreldre i 1872,og at Torberg solgte garden videre i 1885.Torberg ble andre gang gift med Ingeborg Eriksdatter Todal og fikk tre barn til.Apropo tidligere nevn,så tror jeg Gjertrud ble gift med min 'inngiftede' onkels farfar: Olav Iverson.Håper dette er de rette folkene.Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.