Gå til innhold
Arkivverket

[#12147] Anton Ovesen,Bø i Vesterålen-f.1882- b. i Orkdal i 1906 - barn utenfor ekteskap.


Gjest Ole Rabben
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Rabben

08.01.1906 fikk ungkar/snekker Anton Ovesen f.1882 i Bø i Vesterålen,et barn-navn:Helga Marie. Moren hette Randi Henriksdt.Ofstad,Løvås, Orkdal.f.1884. Anton bodde da på plassen Sommervold i Orkdal. I folketellingen for 1900 finner jeg en Anton Ovesen,bosatt Myre Røsnes i Bø i Vesterålen, men hans fødselsåret er oppgitt til 1890 og han kan således ikke være faren ? I folketellingen 1900 for Orkdal, Sør-Trøndelag, finner jeg imidlertid en Anton Andersen fra Bø i Vesterålen ,bosatt på på Løvås,Orkdal, Han er da snekkerlærling.Kan det være en mulighet for at det er brukt feil etternavn,eller feil fødselsår ? Er det noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Den eneste Anton Ovesen jeg finner i 'Bø Slektshistorie' er Anton Johan Ovesen, f. 1882. Han var sønn av Ove Martin Urdal Anderssen og Johanna Bergitte Sakariasdtr. (Par 3063) så etternavnet Andersen er mulig. Han er oppgitt gift, men navnet på kona ukjent. (Par 4270).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Pål ! Det er vel overveiende sansynlig at det er rette peron du har funnet.Ved dåpsinnføringen i kirkeboken står det at Anton Andersen er:'senere gift' (ikke med barnemoren) Hjertelig takk for hjelpen! Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.