Gå til innhold
Arkivverket

[#12150] Helene Olsdatter Åsen, f.1864. Jølster - vielse.


Gjest Anne Grete Mensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Grete Mensen

Helene Olsdatter, Åsen, født 28.04.1864, giftet seg med Johannes Johannesen, Gjesdal, f. 09.01.1861. De bosatte seg i Bergen, men jeg går ut fra at de giftet seg i Jølster på slutten av 1880-tallet, før de flyttet til Bergen. Deres eldste barn, Johanne, er født 18.11.1889. Ved hennes dåp 01.01.1890 bor familien i Møllendal i Bergen.Når giftet de seg? Jeg ønsker dato og eventuelt andre opplysninger fra vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I følgje opplysningar eg har frå Egil Øvrebø, gifta dei seg i 1888. Eg trur det må ha vore i Jølster, før dei flutte til Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Egil Øvrebø var statsarkivar i Bergen fram til Yngve Nedrebø tok over på sluttten av 1990-talet. E.Ø. arbeider mykje med gransking av kor folk frå Jølster vart av. Dessutan har han gjeve ut boka 'I Kongens teneste' - om soldatar frå Bergens stift under Store nordiske krig 1709-19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Grete Mensen

Takker igjen for svar. Da skal jeg være oppmerksom på Egil Øvrebø når det gjelder stoff om Jølster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.