Gå til innhold
Arkivverket

[#12174] Torje Olsen, Åmli, Aust Agder, 1782


Gjest Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

2.2.1753 døper Ole Tergiesen og Gundbor Andersdtr Tergie i Åmli (Family Search – IGI)Ut fra oppkallingregel antar jeg at det er Tarje/Tergie en finner i samme kilde: 11.7.1782 gifter Tarje Olsen seg med Kari Nilsdtr i Åmli De har følgende barn i Åmli (samme kilde): 1783 Ole 1785 GunborI kirkeboken i Holt finner jeg at paret kanskje har flyttet til Kroken vestre. De? har 1791 Nils 1793 Ingeborg 1796 BerteTorje Olsen på Krogen dør i 1796, 40 år gammel. Kari Nilsdtr antas å være fra Mosberg (Jon Nilsen Mosberk/Myklebostad er blant fadderne til Torje og Karis barn Berte.) Berte ble nok oppfostret hos Jon Nilsen etter at faren Torje døde.?? I folketellingen 1801 for Åmli finner jeg ei Gundbor Andersdtr (71) på Dahlen under Imeland. Hun er da oppgitt å være enke og mor til Christen Olsen (37).Noen som vet om noe av dette henger sammen og/eller vet mer om disse familiene?Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** hei Ole Bjørn - ei stund sia sist - dumpa borti dette - trur eg har nokså mykje nå - er du fortsatt interessert sei frå så mailar eg deg *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Heijeg tror jeg har funnet de nærmeste 2-3 generasjonene her, kanskje noe av det med din hjelp tidligere. Men jeg er selvsagt interessert i om du har noe mer. ;-)Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.