Gå til innhold
Arkivverket

[#12175] Hjelp med Embla Familie og slekt v. 4


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Hjelp, mitt program viser ikke lenger personlisten alfabetisk, og da blir det ganske håpløst. Rekkefølgen etter id-nr er ok. Navnene sortert på fonetisk uttale, fornavn og etternavn er derimot et sammensurium. Nå er ikke jeg noen dataekspert, og har tydeligvis fått gjort noe som jeg slett ikke skulle ha gjort. Har noen vært borti dette før, og kan gi meg et tips på hva jeg kan gjøre for å fikse dette, så blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Oppe i høyre hjørne over navnelista har du noen makroknapper. [ABC] = sortering på etternavn, [abc] = sortering på fornavn, [123] = sortering på ID-nr., [høyttaler] = sortering på fonetsik kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Når jeg trykker på disse knappene, så er det altså bare sortering på id-nr som virker som den skal. Sortering etter fornavn, etternavn og fonetisk vises altå helt vilkårlig, og blir da så rotete. Dermed blir programmet vanskelig å bruke, når navnene ikke vises som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Har prøvd det. De råder meg til å oppgradere, og så til å kjøre en konsistenssjekk av programmet. Konsistenssjekk er tatt på programmet mitt, men jeg finner liksom ikke ut av det. Så henvendelsen her er også for å høre om andre har hatt samme problemet, få høre hva det har vært og hva de har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei! Det har hendt at programmet har 'hengt seg', og da har jeg klikket på oversiktskjemaet og så gått tilbake til personlisten og da har den fungert korrekt. Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Har nok prøvd det og, men heller ikke det ordnet noe for meg. Det har tydeligvis skjedd noe som helst ikke skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.