Gå til innhold
Arkivverket

[#12177] Karen O. Jacobsd. på Mellemaasen i Sandsvær 1865


Gjest Arne Olav Egner
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Olav Egner

Jeg har fått et spørsmål fra USA om forslekten til denne damen. Det hevdes at hun også som gift brukte slektsnavnet Wessel. Hun og mannen Lars har en sønn som heter Thimand Lars. På gården Eid søndre i Sandsvær finner jeg Thimand J. Wessel. Dette indikerer at Karen O. og Thimand er søsken. Kan noen fortelle meg om dette er riktig og hvem som i så fall var deres foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. Familysearch ble Thimand Johan Wessel f. 1/2 1813 Sandsvær, Brubakken og + 15/8 1889 eller 15/8 1905. Foreldre Ingebret Olsen Wessel og Katrine (Timmensdt.) Rogstad.Ellers fant jeg bare Karen Jacobsdt. født 1809 på Kongsberg, og Kari Jacobsdt. f. 1810 Kongsberg. Ingen født i Sandsvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

Takk for svar. Om jeg skal komme videre må jeg må vel ta en tur opp til Kongsberg og finne fram i kirkebøkene. I slike tilfeller kan en ønske seg at det eksisterte en telling rundt 1830.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.