Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Astrid Ryen

[#12178] 'Søk i neste person' virker ikke.

Recommended Posts

Guest Astrid Ryen

Søk på første navn i FT 1801 'er lik' Halvor. Søk på neste navn 'børjar på Kar', krysset av for 74 Karen og 1 Karn. Resultatet blir 0.Jeg husket på å merke av feltet for søk i neste person.

Guest Sissil Bruun Sørensen

Jeg prøvde på det samme, med samme resultat. Deretter prøvde jeg på andre løsninger, og fant ut at 'søk i neste person' valgte ut mellomnavnet til den første valgte i stedet for neste person.

Guest Jan Oldervoll

Her har skjedd noko. Eg skal sjå på det så fort eg rekk på det.

Guest Astrid Ryen

Jeg håper jeg ikke blir oppfattet som ei maskråke, men denne funksjonen å kunne søke i neste navn virker fremdeles ikke.Dette er riktignok ikke en søkefunksjon man bruker så veldig ofte, men den er nyttig når man skal søke etter foreldrene til en tippoldemor som er født etter 1801 og død før 1865.Alt virker så lenge man søker på 'er lik' i det andre navnet, men benytter man 'børjar på' er resultatet null.Jeg håper denne nyttige søkefunksjonen kommer i orden igjen!!Hilsen Astrid Ryen

Guest Jan OLdervoll

Det gjer han nok, i sin tur. Og eg synest ikkje du masar.

Guest Tor Andersen

Ikke vet jeg om Jan har rettet noe, men jeg brukte nettopp denne funksjonen både med 'børjar på' og 'inneheld', og det virket.Bruk av klamme-[ virket derimot ikke.Valget 'alle' er også litt rart. Fra et utvalg på 3 personer bør vel 'alle' og 'neste' gi de tre neste og ikke inkludere de tre som var utgangspunktet?

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.