Gå til innhold
Arkivverket

[#12178] 'Søk i neste person' virker ikke.


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Søk på første navn i FT 1801 'er lik' Halvor. Søk på neste navn 'børjar på Kar', krysset av for 74 Karen og 1 Karn. Resultatet blir 0.Jeg husket på å merke av feltet for søk i neste person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg prøvde på det samme, med samme resultat. Deretter prøvde jeg på andre løsninger, og fant ut at 'søk i neste person' valgte ut mellomnavnet til den første valgte i stedet for neste person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Astrid Ryen

Jeg håper jeg ikke blir oppfattet som ei maskråke, men denne funksjonen å kunne søke i neste navn virker fremdeles ikke.Dette er riktignok ikke en søkefunksjon man bruker så veldig ofte, men den er nyttig når man skal søke etter foreldrene til en tippoldemor som er født etter 1801 og død før 1865.Alt virker så lenge man søker på 'er lik' i det andre navnet, men benytter man 'børjar på' er resultatet null.Jeg håper denne nyttige søkefunksjonen kommer i orden igjen!!Hilsen Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Ikke vet jeg om Jan har rettet noe, men jeg brukte nettopp denne funksjonen både med 'børjar på' og 'inneheld', og det virket.Bruk av klamme-[ virket derimot ikke.Valget 'alle' er også litt rart. Fra et utvalg på 3 personer bør vel 'alle' og 'neste' gi de tre neste og ikke inkludere de tre som var utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.