Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Agnete Schjønsby

[#12180] Akademikere 1800-tall : Hvordan finne?

Recommended Posts

Guest Agnete Schjønsby

En av mine forfedre skal ha blitt Cand jur i 1826. Finner ham ikke i oppslagsverkene på Riksarkivet. Har noen gode råd om hvor jeg skal lete? Det er nok ingen tvil om at han ble jurist - han var 'kongelig fuldmærgtig' i de fleste kilder. Han het Arne Nielsen Sæther og var født i Vinger i 1801. Etter å ha vært kgl fuldmægtig i Kr:a i mange år ble han Skattefogd i Drammen.

Guest Heidi Lyshol

Studerte han i København, så ligger informasjonen kan hende der? UiO ble grunnlagt i 1811, men en masse folk studerte jo 'ute'...

Guest Berit Knudsen

Det er en stor mulighet for at han ble født på gården Sæter Syndre i Winger. I 1801 finner du Nils Arnesen, kone Anne Larsd.27, barna Anne 5 og Marthe 3.

Guest Agnete Schjønsby

Hei Berit, Takk skal du ha. Du har funnet rett mann, men det visste jeg! Jeg forsøker å finne ut av livet hans, hva han gjorde, hvor han bodde etc. Finnes det oversikter over Københavnstudenter på nettet? Hilsen Agnete

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.