Gå til innhold
Arkivverket

[#12180] Akademikere 1800-tall : Hvordan finne?


Gjest Agnete Schjønsby
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

En av mine forfedre skal ha blitt Cand jur i 1826. Finner ham ikke i oppslagsverkene på Riksarkivet. Har noen gode råd om hvor jeg skal lete? Det er nok ingen tvil om at han ble jurist - han var 'kongelig fuldmærgtig' i de fleste kilder. Han het Arne Nielsen Sæther og var født i Vinger i 1801. Etter å ha vært kgl fuldmægtig i Kr:a i mange år ble han Skattefogd i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Studerte han i København, så ligger informasjonen kan hende der? UiO ble grunnlagt i 1811, men en masse folk studerte jo 'ute'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er en stor mulighet for at han ble født på gården Sæter Syndre i Winger. I 1801 finner du Nils Arnesen, kone Anne Larsd.27, barna Anne 5 og Marthe 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Hei Berit, Takk skal du ha. Du har funnet rett mann, men det visste jeg! Jeg forsøker å finne ut av livet hans, hva han gjorde, hvor han bodde etc. Finnes det oversikter over Københavnstudenter på nettet? Hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.