Gå til innhold
Arkivverket

[#12188] Søker fortsatt etterkommere etter Anders Hovliksen og Kristi Isaksdatter


Gjest Kari Engdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Engdal

Kan noen hjelpe meg å finne Anders Hovliksens(f.1854 i Aure) søsken? Hadde han bare en søster, Ingeborg?Anders ble gift med Kristi Isaksdatter (f.1849)og en oversikt over barna deres har jeg, men mitt spørsmål er hvem ble hvert enkelt barn gift med? Og eventuelle etterkommere etter dem igjen?Anders/Kristis barn var: Gjertine Andersdatter Engdal (1876), Hovlik Andersen Engdal (1882), Isak Andersen Engdal (1885) og Martin A. Engdal (1888). Martin er den eneste jeg har den fulle oversikt over (han er min bestefar). Hjelp? Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Engdal

Hei, Solvår. Jo, jeg skrev feil. Ingeborg var søsteren til Hovlik Andersen Engdal, født 1823. De var sannsynligvis tvillinger. Jeg var litt for snar i går. Det går litt i surr. Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvår Nergaard

Hei igjen! Ja det ble mange med samme navn her:)I bygdeboka for Aure står det:'Anders Hovlikson fekk seg kone frå Rodal.Ho heitte Maria Kristensdotter(likesom vermora ho fekk)Anders og Maria vart vigde i 1815.Dei fekk visst berre ein son,som fekk navnet Hovlik etter farfaren.I 1843 tok denne Hovlik Anderson over farsgarden' Det står ikke noen Ingeborg nevnt her det jeg kan se,men dette er først og fremst en bygdebok om gardshistorie. Mvh Solvår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Engdal

Hei igjen, Solvår. Takk skal du ha! Håper jeg ikke har tatt feil med tanke på denne Ingeborg, men hun går igjen på folketellingene for 1865 og 1875 og 1900. I 1865 'Føderaadskvinde', i 1875 'Hjælper Moderen' og 1900 'Nyder føderaad'. Hun er født samme året som Hovlik, og hvis jeg ikke tar helt feil så har hun bodd på farsgarden hele sitt liv. Også etter at broren tok over. Det står i Digitalarkivet at hennes mor og far er Maria Christensdatter og Anders Hovliksen, så da skal det vel stemme at hun er søsteren til Hovlik. Ihvertfall av det jeg finner ut i her på nettet. Alle nye opplysninger mottas med takk! Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.