Gå til innhold
Arkivverket

[#12197] Mulig å sende e-mail til forfatter ved å klikke på dennes navn?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Kan det på noen måte la seg ordne å sende e-mail til den som er debatantene i et innlegg uten å måtte utveksle e-mailadressen i all offentlighet?Av og til har man kanskje behov for å utveksle dokumentasjon/bilder. Ingen vil jo kunne se denne e-mailadressen. Kanskje det kunne være en kryssboks når man legger inn et innlegg hvor man velger om man vil være tilgjengelig eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har hatt som prinsipp at me ikkje skulle gjera det. Me vil helst at debattane skulle vera fullt offentlege. Teknisk sett ville det vera to mogelege løysingar. Den eine var at epostadressa låg skjult bak namnet. Men då ville kvar og ein kunna sjå det ved å føra musa over namnet og du kan like godt gje det opp i innlegget ditt. Den andre var at servaren vår fungerte som posthus. Den har nok å gjera. Eg synest det redligaste er at den som vil ha privat epost skriv adressaa si i eit innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Trodde kanskje at e-postadressa kunne være usynlig, men så er jeg ikke så veldig begavet når det gjelder teknikk.Ikke det at jeg har noe imot å oppgi adressa i utgangspunktet, men jeg tenker nærmest på de som ikke er fullt så ærlige. Fra tid til annen dumper det ned et virus og det er derfor jeg var opptatt av en skjult adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Det er en annen hake ved forslaget ditt, Nina, som nettopp går på virus. Hvis du kunne sende til mailadressen ved å klikke på navnet ville du også få mailer med avsendere som du i verste fall ikke gjenkjenner. Mange av oss har for vane å slette slike mailer uåpnet, pga virusfaren. Ber du om mailadressen, så er du i allefall forberedt, og sletter ikke så lett en mail du gjerne vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.