Gå til innhold
Arkivverket

[#12200] Census 1930 etc. for Minnesota (USA)


Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg ønsker å finne ut hvor mine slektninger i Minnesota bodde. Min oldemors tante Harriet Marie Halvorsen reiste til St.paul i Minnesota allerede i 1906. Hennes formål med reisen var å gifte seg. Hennes mann var Peter Johannesen Hopland og en av deres sønner var George Peter Hopland. George P. ble født i 1910 og døde i 1995.Jeg hadde blitt så glad hvis noen kunne funnet frem hva mere det står ang. familien som bodde i (St.Paul)(Ramsey) Minnesota. Alt er av interesse!!! Jeg har ikke selv funnet de i noen av de amerikanske tellingene, så alle er jeg glad for å få tilbake melding for.Hvis det også hadde vært mulig å få et bilde av hvordan familien sto oppført så hadde det vært gøy. (jeg mener da selvfølgelig et scannet bilde e.l).Venter i spenning!MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Kai, de er i Ramsey County, St. Paul MN i 1930. Peter Hopland 50 år vært 27 år i USA Harriet Hopland kone 47, vært 24 år i USA Solway Hopland datter 21 år George Hopland sønn 19 år. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Tusen hjertelig takk Hans Myhre.Har du alle disse filmene privat eller er du medlem på internett?Er det noen som kunne sjekket noen andre år for meg også? Hva byttet Solway etternavn til etter hun giftet seg?Takk for alt.MVH kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei.Er det ikke slik at det står noen gateadresse eller stedsadresse? Hvordan kunne man da sende brev til hverandre hvis det ikke fantes noe slikt?Jeg har hørt at i 1940ca. så bodde de i Asbur. Stemmer dette?kunne noen slått opp og sett hvilke familiemedlemmer som finnes i 1940. Det skal også være et familiemedlemm som heter Barbara!MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Den nyeste tellingen frigitt fra USA er 1930. Det er håpløst å vite hvilket navn Solway tok når hun giftet seg, akkurat som her i Norge hvis man er riktig uheldig.Du må nok finne noen i de aktuelle områdene der borte som kan gjøre oppslag for deg i kirkebøker ol. (Mye vanskeligere enn i Norge bl.a. pga at det ikke er noen statskirke, men forskjellige typer menigheter på hvert gatehjørne.Censusene ligger, som vi flere ganger har fortalt, på nett, men er en tjeneste som koster flere (mange!) hundrelapper i året.steder man finner mye [url="http://www.cyndislist.com>http://www.cyndislist.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Kai, det står ingen gateadresse. Husnummer 1185, Peter er maler, har egen business, Solway er kontorarbeider. Skriv eller ring til denne adressen:Ramsey County 50 W. Kellog Blvd., Suite 812 Saint Paul, MN 55102-1690Telephone: (651) 266-2060. Her finnes ekteskap m.mer, hvis Solway har giftet seg i Ramsey County. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkil Lier

Hei,går du inn på lenker i Digitalarkivet finner du døde i Minnesota. Der er det 2 sider med personer ved navn Hopland. Mvh.Torkil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taryn Flolid

Du skulle kontakta Gwen Sackrison. Hun jobber med genealogi i Minnesota, og det skal ikke koste mycket. Skriv til henne: sackrison@angelfire.comHun kan få dødsertifikat, og naturalization papirer, og andra ting. Kanske addresser også. Lykke til, Taryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

HOPLAND, HARRIET M. CertID# 1955-MN-028706 Date of Birth: 09/02/1882 Place of birth: OUT OF STATE Mother Maiden Name: ANDERSEN' Date of Death: 12/06/1955 County of Death: RAMSEYHOPLAND, GEORGE PETER CertID# 1995-MN-004929 Date of Birth: 09/27/1910 Place of Birth: MINNESOTA Mother Maiden Name: HALVORSON Date of Death: 02/06/1995 County of Death: RAMSEYSøk dem frem her: http://people.mnhs.org/dci/ så bestiller du dødsattester. Der vil du bl.a. få frem informantens navn, og adresse, som kan gi pekepinn mer familie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Denne damen er vel verdt å sjekke ut! SOLWAY H KERL Born: 15 Dec 1908 Died; 13 Sep 1998 (V) Last residence: zip: 55109 (Saint Paul, Ramsey, MN) Issued: none specified) SS# 471-05-3605 MinnesotaSiden census 1930 ble tatt opp i april, og SOlway ikke hadde fødselsdag før i 1908, kan det stemme at hun er 21 år i 1930.Laila(V)=(Verified) Report verified with a family member or someone acting on behalf of a family member.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Og, selvom denne ikke sier noe egentlig, så forteller den at det fantes en dame i Saint Paul som het Solway Harriet Kerl.SOLWAY HARRIET KERL SAINT PAUL MN 94 fant på www.switchboard.com public records (angi bare en ca. alder) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg er overveldet. Nå er det oppklart.Min mormor pleide å sende brev med en dame for ca.40år siden. hun bodde i st.Paul og het Kerl til etternavn. Jeg mener det ikke er lov å nevne navn på personer idag??? (vet ikke om hun er død!).Hvis Solway het Kerl til etternavn er det moren til min Kerl, utrolig hvordan man skal kunne treffe på personer!Hjertlig takk. Jeg kan ikke få sakk dette med ord. Hva het mannen til denne Solway Harriet Kerl? Hva het barna hennes? Hvar det flere søsken enn Solway og George?Hjerligste takkkai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du må lese litt nøyere, så ser du at Solway er død, hun døde 13.9.1998.NÅ må du nok gjøre som Taryn sier, kontakte Minnesota direkte sjøl, og få tak i Solway's obituary. Der vil det stå navn på mann og barn, evt. om hun har barnebarn osv. (døds-'annonse', men mer utfyllende).Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg får gjøre som dere har sagt. Jeg får kontakte den damen i Minnesota så fort som mulig. Jeg får håpe det er moren eller søstern til den personen mormoren min sendte brev med for en 40år siden!!!Takk for alle svar og tips dere har kommet med, det har vært til stor hjelp.MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S. Gurrik Larsen

Jeg har nå prøvd å kontakte denne personen Hans Myhre nevner, men jeg mangler et navn på personen og tlf.nr. var feil. Er det mulig nr. skal være lengere. Jeg har også sendt et brev!!!Venter spent på svar. Takk til alle for flott hjelp.Det hadde vært veldig spennende og visst hvor familien bodde i 1920. Hadde noen vært så grei å sett etter er jeg evig takknemlig. Mvh Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det Hans nevner, er vel ingen person, men 'fylkes-administrasjonen' i Ramsey County.For å ringe USA må du slå 001 før de nr. Hans har oppgitt. Du må da oppgi så mye opplysninger som mulig for å få dem til å slå opp og finne for deg. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.