Gå til innhold
Arkivverket

[#12204] Ragnhild Axelsdt. Ø. Veggum, Sel, 1600-tallet


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Ragnhild Axelsdt. Ø. Veggum, g.m. Anders Olsen Ø. Veggum, d. 1691. Er Ragnhild søster av Marit Axelsdt. Veggum, g.m. Sigvard Olsen Dale, f. 1629, d. 1675 ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Sigmund Hanslien

I følge skifte etter Axel Olufson Veggum datert 31.mai 1671 hadde han to døtre; Ragnhild og Marit. Kona til Axel var Marit Imbertsdatter. Axel er ellers registrert som leiglending i Veggum i 1645/47 (krongods og halvgard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk for opplysingen. Det var kjempeflott. Sto det forresten flere slektsopplysninger i skiftet ? Hadde han bare disse to barna ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Hanslien

Jeg har kun tilgang til en kopi av kartotekkortet fra Statsarkivet på Hamar og der står det ikke så mye mer. Kun at formuen var 13 daler, 1 shilling og 14 ort og at Marit var død før skiftet etter faren. Skiftet etter henne ble forøvrig holdt samme dagen. Hvis du ønsker mer detaljer rundt skiftet vil de sikkert hjelpe deg på Statsarkivet på Hamar.Jeg har en god del opplysninger om etterslekten til Ragnhild og Marit - så hvis det er noe du lurer på så bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Hei, igjen.Tusen takk for ytterligere opplysninger. Dette var spennende. Når det gjelder denne etterlysningen er jeg bare mellommann for noen som tilhører denne slekten. Jeg videreformidler beskjedene. Hvis du er interesert i å komme i kontakt med dem, kan du gi meg beskjed på min e-post, så skal jeg formidle kontakt.Min e-post adresse er: ibjoerna@frisurf.noBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.