Gå til innhold
Arkivverket

[#12217] Harjeth K. Brox f.1854 Hammerfest


Gjest T.I.Brox Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Re. FT-1865 for Loppa. Der finner jeg Harjeth som pleiedatter hos Christian P. Struve i Bogen, Loppa. Er det noen som vet hvem Harjeths foreldre var? mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Harjet er født i Hammerfest så kanskje du skulle ta for deg bøkene der.Burde være en enkel sak å sjekke ut. Hun ser ut til å være den eneste Brox i tellinga som er født i Hammerfest, ellers finnes det nærmere 70 personer med dette etternavnet der oppe i nord. Hva står K'en for? Kristiansdatter eller noe slikt kanskje? Kanskje du skulle lete etter K.Brox?Ser at Harjet er pleiedatter hos lensmannen i Loppa sammen med 2 andre barn [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f62014.wc2&variabel=0&postnr=205&fulle=true&spraak=n>LenkeKan det ligge en hendelse tilknyttet lensmannen stilling som gjorde at han tok til seg disse 3 barna?Kan hun være den samme som Henriette Brox i 1875 tellinga? LenkeI 1875 finner du 3 Broxer som oppgis å være født i Hammerfest. den ene heter Hansine. Fantes det en Hans Brox?Her kan du sjekke døpte i Hammerfest dersom hun var døpt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T.I.Brox Rasmussen

Takk for svaret, Nina! Den enkle saken var nok allerede sjekket ut da jeg gikk ut på nettet med spørsmål. Jeg refererte jo til FT-1865. Har både Hans (-er) og en Kristian i rekka blandt forfedre, men det hjelper lissom ikke. Finner ikke forbindelsen til Harjeth. Fant ei Harriette Cahtrine f.1855 i Hammerfest av foreldre Lars Nordbye og Serine Gundersdtr., men skjønner ikke hvor Brox-navnet kommer inn der. Nei, Harjeth er nok enda en nøtt blant flere i mine rekker - mvh Thea Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.